Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 31/05/18 Asker Toplama Sistemi

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
50
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
e28f2859a8e93234374b2f4a50867ae38e16628e.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Kalradya’da maceralara atılırken eski bir atasözünü aklınızdan çıkarmamak akıllıca olacaktır: birlikten kuvvet doğar. Bannerlord dünyası acımasız bir yerdir ve ister barışçıl bir şekilde ticaret yapın, isterseniz savaşlara katılın oyuncular hedeflerine ulaşmak için yanlarında duran ve birlikte savaşacakları birliklere güvenirler. Bu haftaki blogda oyunun asker toplama sistemini tartışarak oyuncuların Bannerlord’da kendi ordularını nasıl toplayacaklarına göz atacağız.

Kendi ordunuzu toplama yeteneği, Mount & Blade serisinin ana mekaniklerinden biridir. Birlik toplamak için bir köyden diğerine gitmek, asker toplamada sabit akışı sağlamak için farklı yerleşimlerle ilişkiler kurmak, oyuncular için yaratılan hikayenin önemli bir kısmı haline geliyordu. Bu mekanik, Bannerlord’da da önceki Mount & Blade oyunlarındakine benzer biçimde çalışır ancak sistemin daha doğal hissettirmesi ve oyuncuları birleştirecek şekilde geliştirilmesi üzerinde çalışıyoruz.

Oyuncular, eşraf diye adlandırdığımız özel oyuncu dışı karakterlerden asker toplayabilirler. Bu basit değişikliği yapmak, mekaniği genişletebilmemize olanak verirken oyunculara, asker toplama sürecinde daha fazla kontrol imkanı sağladı. Bir yerleşim ile ilişkiler kurmak yerine, oyuncular bundan böyle oyunda, köy ve kasabalarda bulunan eşrafla ilişkiler kurmak zorunda. Eşrafla ilişkilerinizi arttırmak en başta, sizin daha yukarı tabakalara erişmenizi sağlar ve farklı eşrafın kendi birlik tipleri vardır ki bu da, belirli birinin size önemli bir miktar piyade, diğerinin ise okçu sunabileceği anlamına gelir. Bu, oyunculara doğrudan hedef ve oyuncunun ordu kompozisyonu tercihine göre birlik sağlayabilecek belirli eşraflarla ilişkiler kurabilmelerine olanak verir. Ayrıca bu sistem, asker kaybetmenin önceki oyunlarda olduğu kadar yıkıcı olmadığı çünkü eşrafla kurduğunuz dostça ilişkileriniz sayesinde üst tabaka birliklerin yerlerinin daha kolay doldurulabileceği anlamına da gelir!

Yaptığımız bir diğer değişiklik ise yapay zeka lordlarının bundan böyle oyuncularla aynı şekilde asker toplayabilmesi olacaktır. Bu değişiklik, görünüşte (artık mucizevi bir şekilde yeniden doğan birlik yığınları olmayacağından!) oyuncuya bir fayda gibi görünebilirken aynı zamanda oyuncuların yeni asker toplama işlemlerinde yeni lordlarla mücadele etmeleri gerekeceği anlamına da gelir.

Son olarak, esir alınmış ya da kurtarılmış mahkumlardan bir ayak takımı toplamayı tercih edecekleriniz için bu özelliğin hala mevcut olduğunu belirtelim! Aynı şekilde, paralı askerler hala oyunda ve ihtiyaç durumunda ekstra kas gücü sunmaya hazırlar.

Tüm bu özellikleri biraraya toplayıp yeni sisteme eklemiş olduğumuz yenilikleri gözünüzde canlandırmanız için yeni asker toplama sistemimizin başlangıç halinden bir kesit göstermek istiyoruz. Lütfen bunun, sürecin henüz çok başından bir örnek olduğunu unutmayın!

blog_post_42_taleworldswebsite_02.png


Gelecek haftanın bloğunda, animatörümüz Olcay Mancılıkçılar ile konuşuyoruz. Kendisine sormak istedikleriniz varsa yorum kısmına yazabilir ve oradaki sorulardan bir tanesini röportajda yanıtlamasını sağlayabilirsiniz.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar