Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 28/09/17

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
f9b88837aa4fbb16f6002b1e92706a426461260c.jpg


Selamlar Kalradya Savaşçıları!

Bir ürünün, satışa çıkmadan önce, amacına uygun çalışıp çalışmadığından ve son kullanıcının beklentilerini karşılayıp karşılamayacağından emin olmak için baştan sona test edilmiş olması önemlidir. Bu, kullanıcılara benzersiz, eğlenceli ve ilgi çekici oyun deneyimi sunmak amacıyla geniş donanım ve yazılım yapılandırmalarını hedefleyen bilgisayar oyunları için özellikle geçerlidir. Bu noktada, oyun endüstrisinin gizli kahramanları olan kalite kontrol test edicileri devreye girer. Kalite kontrolü test eden kişilerin görevi, oyun bütünlüğünü bozan hatalardan karışık ve tekrarlanan bozukluklara kadar uzanan oyun ile alakalı tüm sorunları tanımlamak ve bildirmektir. Genellikle tekrarlayan ve yorucu bir iş olmasına rağmen, tamamlanan ürünün kalitesini garantilemek için hayati öneme sahiptir. Bu haftaki blog yazımızda, özel ve çalışkan kalite kontrol ekibimizi yöneten, kalite kontrol ekip liderimiz ve oyun tasarımcımız Meriç Neşeli ile konuşuyoruz.


AD-SOYAD
Meriç Neşeli

NEREDEN
İstanbul, Türkiye

TALEWORLDS'E KATILMA TARİHİ
Şubat 2015

EĞİTİM
Bilgisayar Mühendisliği

RESMİ İŞ TANIMI
Kalite Kontrol Ekip Lideri ve Oyun Tasarımcısı

NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
Sabahları, günün görevlerini ayarlıyor ve ekibimin geri kalan kısmına dağıtıyorum. Günlük testlerimiz, hem oyunun, hem de oyun motorunun özelliklerini test etmek üzerine. Yeni eklenen özelliklerin işlevselliğini test ediyor ve kodlara eklenen değişikliklerden sonra, oyunun hala istikrarlı olduğundan emin olmak için genel gelişmeleri günden güne takip ediyoruz.

Öğlen, farklı ekiplerin üyeleri ile bir toplantı yapıyoruz. Bu toplantının amacı, geliştirme sürecini tartışmak ve test kısmında hangi özelliklerle acil ilgilenmemiz gerektiğini belirlemek. Kalite kontrol ekibinin Bannerlord oynamaya harcadığı süre, doğal olarak diğer ekiplerden daha fazla ki bu da bir anlamda, bizim oyunun şu anki durumunu diğerlerinden daha iyi bildiğimiz anlamına geliyor. Tasarım kararlarının uzun dönem etkilerini görmemiz ve geri bildirimde bulunmamız gerekiyor. Oyunu yüzlerce saat oynadıktan sonra bir özellik hala ilginç geliyorsa bu, tasarım aşamasında doğru karar verildiğinin bir göstergesidir.”

BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
Oyun hakkında birçok şeyi seviyorum; savaş stratejisi, çok oyunculu oyunda gerekli olan takım çalışması, herbiri kendine has kültüre sahip farklı ülkeler... Tek bir cevaba indirgeyebileceğimden çok fazla sevdiğim şey var."

ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ?
Birlikleri dengelemek. Bannerlord'da her ülkenin kendine özgü özel birlikleri var. Bu özel birlikler, daimi birliklere göre bazı avantajlar sunuyor olsalar da bu birimlerin kendi ülkelerindeki benzer birliklerle nasıl kıyaslandıkları ve her diğer ülkenin birimlerine karşı nasıl bir performans sergiledikleri konusunda bir denge oluşturmamız gerekiyor.

Konu ordu oluşturmaya geldiğinde, her ülkenin kendi avantajları ve dezavantajları var. Örneğin, İmparatorluğun çekirdek birimleri, Kalradya'daki diğer piyadelerden daha dayanıklı, ağır piyadeler. Ödemelerini ve ekipmanlarını bu avantajı sağlayacak biçimde fakat riske de maruz bırakarak seçmeliyiz. Bu durumda, Battania'nın Falxmen'inde olduğu gibi ağır piyadelerin zayıflıkları baskın birlikleridir. İmparatorluk ile çalışmak için iyi bir strateji, piyade ve menzilli birimleri birbirine yakın kullanarak karşı tarafın farklı birlik türlerine karşı birbirlerini desteklemelerini sağlamaktır.

Bir diğer dengeleme konusu birimin gücüne göre oluşturulan birliklerin maliyetidir. Kaptan modunda para ön planda olmadığından bu durumu biraz farklı ele almak zorundaydık. Tüm oyuncuların aynı miktar parası olması ve daha güçlü birliklerin işe alma ve bakım maliyetlerinin daha yüksek olması nedeniyle daha az askere sahip olacaklarını hesaba katarak fiyat yerine birlik sayısını değiştirmeye karar verdik."

ŞU AN NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUNUZ?
Bu blog sorularını yanıtlıyorum (sadece şakaydı)! Şu anda lordlar için sivil ekipmanlar ayarlama üzerinde çalışıyorum. Lordlar savaşta miğfer ve ağır zırhlar giyecekler fakat aynı lordları saraylarında kaftan veya ipek giysiler içinde göreceksiniz. Bunun amacı da oyundaki dünyayı daha gerçekçi ve sürükleyici hissetmenizi sağlamak.”

BANNERLORD'DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
Battanya. Battanyalıların dövmeleri ve savaş boyaları Kelt görünümü ve hissi veriyor. Yetenekli ve zırhlı okçuları var ve birliklerinin çoğu çift elli silahlar kullanıyor (okçular dahil). Büyük ve seyrek nüfuslu şehirlerindeki atmosferi büyüleyici buluyorum. Şehirleri geniş ölçüde yıkık dökük olsa da etrafında dolaşmak rahatlamış hissettiriyor."

SAHNELERİ VE STRATEJİK HARİTAYI TEST EDERKEN NE TÜR SÜREÇLERDEN GEÇİYORSUNUZ?
Kullandığımız iki tür test var. İlki kodlar tarafından çalıştırılan otomatikleştirilmiş testler. Bunlardan bazıları birim testleri, diğerleri performans testleri, görsel testler vb. Bu testleri sürekli çalıştıran birkaç bilgisayarımız var. İkinci tür testlerimiz ise kalite kontrol ekibi tarafından yürütülen manuel testler. Her sahne ve özellik için test aşamalarını içeren manuel testlerle alakalı bir belge hazırladık. Şu anda kalite kontrol ekibimizde 5 kişi çalışıyor ve çalışmalarımızı tecrübe alanımıza göre odaklıyoruz; örneğin editör test edici, motor özelliklerini günlük kontrol ediyor.”

TEST SIRASINDA DENEYİMLEDİĞİNİZ EN TUHAF YA DA KOMİK ŞEY NEYDİ?
Bir sahnede, şehirlerdeki herkesin, bazıları çıplak olarak çıldırmış gibi oyuncuya saldırmaya başladıkları bir hata vardı! Ekran görüntüleri sanki bir rönesans tablosuymuş gibi görünüyordu.”

blog_post_09_taleworldswebsite_02.png
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar