Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 26/10/17

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
3998d6909f195efde8e9e015ecc6fb656c92a12b.jpg


Selamlar Kalradya Savaşçıları!

Teknik sanatçılar oyun geliştirmede benzersiz ve zorlayıcı bir rol üstlenirler. Sanat içeriklerinin, sanat vizyonundan ödün vermeden ya da platformun teknik sınırlarını aşmadan oyuna entegre edilebilirliğini sağlamaktan sorumludurlar. Görevleri gereği, sanatsal anlamda yetenekli ve ellerindeki araçlarla alakalı iyi bir teknik bilgiye sahip olmaları gerekmektedir.

Önceki blog yazılarımızda sizlere 2D/3D sanatçılarımızdan 'yı ve oyun motoru ekibimizin baş programcısı 'yi tanıtmıştık. Bugünkü blogumuzda, bu iki kişi ve Mount&Blade II: Bannerlord'un geliştirilmesindeki çok farklı roller arasında köprü görevi gören teknik sanatçımız Gökalp Doğan ile konuşuyoruz.


AD-SOYAD
Gökalp Doğan

NEREDEN
Ankara

TALEWORLDS'E KATILMA TARİHİ
2010

EĞİTİM
Görsel İletişim ve Tasarımı

RESMİ İŞ TANIMI
Teknik Sanatçı

NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
"Teknik sanatçı olarak görevim, sanatçılar ile kodcular arasında köprü görevi görüp, her iki takımın da geliştirme sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı olmak.

Taleworlds'e katıldığım günden itibaren, geliştirme sürecinin farklı aşamalarında bulundum. Hareket yakalama, rigging, animasyon, görsel efekler, ışıklandırma, oyun editöründeki arayüz ve kullanıcı deneyimi tasarımı gibi kısımlarda görev aldım. Gün içerisinde, ekip arkadaşlarımın bu saydığım alanlarla ilgili konularda ihtiyaçları oldukça, onlara yardımcı olmak adına elimden geleni yapıyorum."

blog_post_13_taleworldswebsite_02.gif


BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
"Bannerlord, serinin bir önceki oyunu Warband'e göre çok daha zengin bir içerik, daha güçlü bir oyun motoru ve yüksek görsel kalite sunmakta."

blog_post_13_taleworldswebsite_03.png


"Fakat beni asıl heyecanlandıran kısım, oyunu geliştirirken kullandığımız editör ve araçlar. Yeni araçları tasarlarken, kullanıcı deneyimini ön planda tutarak güncel teknolojileri sağlamayı hedefliyoruz. Bu da oyunun modlama konusunda kullanıcı dostu olacağı anlamına geliyor."

blog_post_13_taleworldswebsite_04.png


"Modcuların bu araçları kullanarak yapabilecekleri içerikleri görmek için sabırsızlanıyorum!"

ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ?
"TaleWorlds'e katılmadan önce CG animasyonları üzerinde çalışıyordum. Oradaki tecrübemi gerçek zamanlı görselleştirmeye (realtime rendering) uyarlamada, özellikle ilk zamanlarda zorluklar yaşadım. Eski işimde 60 dakikada 1 kare görsel oluştururken, şu an saniyede 60 kare görsel oluşturuyoruz. Bu süreç başlarda beni biraz zorladı. İşin estetiğini takip ederken performansını da göz önünde tutmak gerekiyor."

blog_post_13_taleworldswebsite_05.gif


"Bu sürecin üstesinden deneme yanılma yöntemiyle ve motor ekibi ile ortak hareket ederek geldim. E3 fuarında yayınladığımız videolardaki dinamik efektler için yapılan olumlu yorumlardan da bu konuda başarılı olduğumuzu düşünüyorum."

ŞUAN NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUNUZ?
"Şu anda atmosfer ve genel ışıklandırma üzerinde çalışıyorum. Mesela bugün, gün ışığı döngüsü ve tonlama ayarları üzerinde çalışıyorum. Bir yandan da her hafta, hareket yakalama sistemini kullanarak yeni amimasyonların kayıtlarını yapıyoruz."

blog_post_13_taleworldswebsite_06.png


BANNERLORD'DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
"Favori ülkem, Asya milletleri ve kültürlerinin etkilerini taşımasından dolayı Khuzait."

BİZE KODLAMA OĞELERİNDEN BİR ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ?
"Modlama ile alakalı detaylı bir rehber yayınlamayı düşündüğümüzden şu an için kodlama hakkında detaylara değinmeyeceğim. Şimdilik basit bir örnek paylaşabilirim."

blog_post_13_taleworldswebsite_07.png
​
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar