Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 22/03/18 Kalkanlar

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
a41f7440bbf56e24e45f9bbc7cb67024cd2f5e11.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Mount & Blade II: Bannerlord’u içgüdüsel bir deneyim haline getirme çabamızda oyunculardan duygusal tepkiler alabileceğimiz farklı tip sistemleri sürekli göz önünde tutuyoruz. Belli bir seviyede gerçekçilik hedeflediğimizden, oyuncuların kendilerinden bir parça bulabilecekleri ve sürükleyici olacak bir oyun yapmak kolaylaşıyor. Ancak, gerçekçilik ve oyundan alınacak keyif arasındaki dengeyi sağlayabilmek karmaşık bir konudur ve biz oyundan alınacak bu keyfin her zaman gerçekçiliğe ağır basması gerektiği inancındayız. Neyse ki oyuncuları oyunun içine çekmek ve oyunculara daha gerçekçi bir deneyim sağlamak için oyundan alınan keyiften uzaklaşmadan kullanabileceğimiz diğer yöntemler de mevcut. Bu haftanın blogunda sizlere dövüşlerde darbelerin biraz daha sürükleyici olmalarını sağlamak için ters kinematiğin nasıl kullanıldığını göstermek istiyoruz.

Bir saldırıyı ya da bir oku kalkanınızla önlediğinizde neler olur? Gerçek hayatta kolunuz kopmadığı ya da ciğerleriniz parçalanmadığında hiç kuşkusuz olumlu tepkiler verirsiniz ancak darbenin gücünü yine de hissedersiniz. Daha önce bunu, kalkanınızın neresine darbe aldığından bağımsız çalışan bir animasyon ile gösterecektik. Bu, bir saldırıyı önlediklerinde oyunculara bazı görsel geri bildirimler sağladı ancak sonuçta bu Bannerlord’daki dövüşler için sağlamaya çalıştığımız seviyede bir kapsamda değildi.

blog_post_32_taleworldswebsite_02.gif

Eski sistem

Bu konuda iyileştirmeler yapmak için kalkanlara, darbenin yönüne bağlı olarak farklı tepkime yapan bir ters kinematik sistemi ekledik. Örnek olarak, kalkanınız bir silah ya da ok tarafından sol taraftan darbe alırsa hem kalkan, hem de kol darbeyi absorbe eder ve bu yönde seker. Sistem darbenin gücünü hesaba katar, bu da temiz bir atış ya da ağır bir silah darbesinin ön plana çıkacağı anlamına gelir.

blog_post_32_taleworldswebsite_03.gif

Yeni sistem

Vücudun sendeleme animasyonu ile birleştirildiğinde bu yeni sistem, oyunculara daha geniş ölçüde geri bildirim sağlar ve dövüşlerin daha sürükleyici ve bağlantılı hissettirecek şekilde yapılmasına yardımcı olur. Bunun gibi küçük detaylar, oyunda köklü bir değişiklik yapmazken, dövüş sistemimiz basitçe aynı tuşlara basmakla alakalı olmadığından bizim için önemli olan oyunumuza genel gerçeklik hissi eklememize yardım eder. Bu yüzden kalkanınıza dikkat edin çünkü omuzlarınızda taşıdığınız bu güzel aksesuarı kaybetmek hiç şüphesiz gününüzü mahvedecektir.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar