Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 17/08/17

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
5d7c41b04abc540d8edae136cf1caf38cb0a3adc.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!


Gamescom’a çok az zaman kaldı ve tahmin edebileceğiniz gibi orada Mount & Blade II: Bannerlord’u sergiliyor olacağız. Şu an için orada ne göstereceğimizi söyleyemiyoruz ancak en azından E3’te gösterdiğimizden biraz daha farklı şeyler görebileceğinizi söyleyebiliriz.


Heyecanın fazla artmaması için şimdiden söyleyelim: hayır, Bannerlord'un çıkış tarihini Gamescom’da açıklamayacağız. Bannerlord’u ne zaman oynayacağınızı öğrenmek için sabırsızlandığınızı biliyor ve oyun için duyduğunuz heyecanı anlıyoruz. Bu sabırsızlığın, oyuncuların Mount & Blade serisine olan sevgisinin bir yansıması olduğunun da farkındayız. Geçtiğimiz günlerde, aylarda ve hatta yıllarda, bizlere durmadan, bir tahmin ya da tarih aralığı dahi olsa, neden bir çıkış tarihi açıklamadığımızı soruyorsunuz. Şu aşikar gerçek hakkında konuşalım öyleyse...


Şimdiye kadar herhangi bir çıkış tarihi açıklamadık çünkü böyle bir tarih bulunmuyor. Biz bu şekilde çalışmıyoruz. Biz, bir ürün için bir çıkış tarihi belirleyen ve çalışmalarını bu tarihe yetiştirmek için çabalayan bir firma değiliz. Biz TaleWorlds Entertainment’ız. Biz, oyunlarımızı oyun yapmayı sevdiğimiz için geliştiriyoruz. Ve o oyunun, yapabileceğimiz en iyi oyun olmasını istiyoruz. Hayranlarımızın en iyi emeklerimizden ve tüm özverimizden daha azını hak etmediklerini düşünüyoruz. Sırf heyecanı kaçırmasın diye, daha hazır olmadan, bir oyunu piyasaya sürmeyi doğru bulmuyoruz.


“Ama bütün oyun geliştiren şirketler bir çıkış tarihi veriyorlar, siz neden onlar gibi olamıyorsunuz?” Biz her türlü oyun geliştirme yaklaşımına saygı duyuyoruz. Tabii ki herhangi bir şirket bir çıkış tarihi açıkladıklarında onlar hakkında oyunları için ellerinden geleni yapmıyorlar anlamında söylemiyoruz bunu. Her bir şirketin farklı bir çalışma felsefesi vardır ve farklı şartlara tabilerdir. Örnek vermek gerekirse, bazı şirketlerin yayıncıları, hissedarları, yatırımcıları ve sahipleri, oyundan içerik çıkartmak anlamına gelse bile bir çıkış tarihi için baskı yapabilirler.


Biz böyle bir durumun içinde değiliz ve yapabileceğimiz en iyi oyunu yapabilmek, bizim için en önemli şey. Bunu akılda tutarak, eğer bizi kimse buna zorlamıyorsa neden kendimizi bir çıkış tarihi ile sınırlandıralım? Ve bir tarih belirleyip bunu erteledikçe ertelemek, neden üzerinde emin olmadığımız bir tarih vermekten daha iyi olsun?


İş bakış açısı ile yaklaştığımız zaman, çıkışı ertelemenin hiçbirimize bir yararı olmaz. Bizim için önemli olan tek konu gerçekten eşsiz, sizler oynarken bizlerin en az onu geliştirirken aldığımız kadar zevk alacağınız bir oyun ortaya çıkartmak. Bu konuyu özetlemek gerekirse, çıkış tarihi, ancak oyun hazır olduğu zaman açıklanacak. O zamana kadar topluluktan, oyunun göstermekten heyecan duyduğumuz kısımları hakkında alabileceğimiz herhangi bir geri bildirimden memnun olacağız. Geri bildirimler oyunları geliştirir!


Bununla birlikte, bazılarınızın oyunu geliştirmeyi bıraktığımızı veya geliştirmenin durduğunu düşünebileceğini anlıyoruz. Sizi temenni ederiz ki bu iddialar gerçek dışı. Tabii ki oyunun gelişim sürecini uzatan, kendimizce hatalar ve yanlış başlangıçlar yaptık. Ancak bu hatalar, bu kadar büyük ölçekteki bir oyun için beklenileceğinden büyük hatalar değiller.


Neden bu kadar yıl geçti o zaman? Bunun en önemli sebebi oyunun boyutu. Bannerlord, içerisinde oyuncunun tecrübe edip keyif alacağı pek çok farklı özellik barındıran çok büyük bir sandbox stratejik haritaya sahip. Toprak ve krallık yönetimi, derin bir takas sistemi, diplomasi ve ilişki sistemi ve oyuncunun oyun içinde komuta edebileceği yüzlerce savaşçıya sahip epik savaşlar bunlardan sadece birkaçı. Ayrıca oyunun, ilk defa Mount & Blade serisinde geliştirilmiş, oyuncuların savaş ve taktiksel yeteneklerini bütün dünyadan oyunculara karşı deneyebilecekleri bir eşleştirme sistemi içeren, bir de çok oyunculu yönü var. Oyunu elimizden geldiğince modlanabilir yaparak, şimdiye kadar harika işler başaran modlama topluluğumuza destek olmak için de çalışıyoruz. Bannerlord kadar büyük detaylara sahip bir oyun için beş yıl aslında o kadar uzun bir süre değil. Warband ile karşılaştırdığımız zaman pek çok temel teknolojik ve mimari değişiklikler mevcut. Bu da, sadece yeni kaplamalar ve animasyonlar eklemekten daha karmaşık bir iş aslında. Sıfırdan oluşturduğumuz oyun motorumuz gibi yeni teknolojileri, yeni sistemleri ve mekanikleri içeriyor. Oynanışın hissiyatını ve görünüşünü, yani görünmez olanı dengelemeye çalışmak da çabası.


Bu yüzden şimdiye kadar bir çıkış tarihi açıklamadık ve bu yüzden Gamescom’da da bir çıkış tarihi açıklamayacağız. Hepinizin beklediği o muhteşem oyunu geliştirmek için elimizden geldiğince sıkı çalışıyoruz ve bizim birincil hedefimiz en sonunda ulaşacağınız ürünün kalitesi. Bannerlord’un, TaleWorlds’ün geliştirebileceği en iyi oyun olmasını istiyoruz ve bunu başarmak için hiçbir kısayolu tercih etmeyeceğiz.


Son olarak, geçen haftaki bloğumuzdaki olumlu yorumlarınız için teşekkür ederiz. Önümüzdeki hafta TaleWorlds Entertainment’ın kurucusu ve Mount & Blade II: Bannerlord’un oyun yönetmeni olan Armağan Yavuz ile yaptığımız röportajı sizinle paylaşmayı iple çekiyoruz!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar