Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 15/03/18

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
32bd9d8d40e5b45ebe3ac1c1b06cee83c80241da.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Birçok kişi için Mount & Blade : Warband, kendi karakterlerini yaratıp destansı kuşatmalarda savaşan, halkın içinden, sıradan biriyken koskoca bir krallığın hükümdarlığına yükselmelerine olanak veren tek oyunculu bir deneyimdir.

Diğerleri için ise, etrafta çıplak dolanırken çift elli kılıcını alıp, dünyanın her yerinden oyunculara karşı dövüş becerilerini test etmelerini sağlayan bir fırsattır. Bu haftanın blogunda bu destansı (ve bazen saçma) deneyimleri Bannerlord’da gerçeğe dönüştürmekten sorumlu kişi ile konuşuyoruz: Korneel Guns.


AD-SOYAD
Korneel Guns

NEREDEN
East-Flanders, Belçika

TALEWORLDS’E KATILMA TARİHİ
2014

EĞİTİM
Digital Arts and Entertainment (DAE), Howest

RESMİ İŞ TANIMI
Oyun Mekaniği Programcısı

NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
Çoğu zaman çok oyunculu özellikler, optimizasyonlar ve sorun giderme üzerinde çalışırım. Ne yaptığım günden güne, o hafta neyi tamamlamak istediğimize bağlı olarak değişir. Son zamanlarda neredeyse hiç kod yazmıyor, onun yerine zamanımın çoğunu şirket içi testlerimiz, bölümleri takip etme, katılımcılardan geri bildirim toplama ve bir sonraki haftanın testini planlama için harcıyorum.”

BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
Birçok şey var…

Bazen özel bir savaş açıp, yüzlerce kişilik bir birlik kurup, birliğime yapay zeka üzerinden emir verip sadece orduların çarpışmalarını izliyorum. Birliklerin emirleri yerlerine getirmelerini izlemek oldukça özel bir şey.

Son zamanlarda ayrıca, sahne editörüne de el attım ve bu denli güzel görünen şeyleri bu kadar kolay ortaya çıkarabildiğim için çok şaşkınım. Muhteşem bir görsel kaliteye sahip birçok modumuz olacağına inanıyorum.”

blog_post_31_taleworldswebsite_02.jpg

Görünüş: Bunu başarabilirsem herhangi biri güzel bir şey üretebilir.”

Ama şunu söylemeliyim ki oyunun en çok çok oyunculu kısmı için heyecanlıyım. TaleWorlds’e katılmadan önce uzun süre Napolyon Savaşları oynadım ve düzenli olarak çok oyunculu büyük savaşlara katıldım. Disiplinli alayların kurallı hareket ettikleri (tek bir savaş topuyla dağıtılabilen), tüfek mermilerinin dumanı ve beklenmedik süvari hücümlarıyla dolu bu büyük organize savaşların bir parçası olmak her zaman büyük bir heyecandı… Muhteşem bir deneyimdi. Bannerlord’da olasılıklar, Warband’de olduğundan çok daha fazla olduğundan modlarda nasıl sahnelerin ortaya çıkacağını görmek için sabırsızlanıyorum.”

ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ??
En zor anlardan biri hiç kuşkusuz oyun modlarını ve dövüşleri kontrol edebilmemiz için ciddi, düzenli oyun testlerine başlamaktı. Önceleri şimdilerde yapmakta olduğumuz otomatikleştirilmiş testlerimizin hiçbiri yoktu bu yüzden oyun sıklıkla (ve çeşitli yerlerde) çöküyordu.

Bu testleri ben organize ettiğimden, testlerin çökmesi ya da başarılı olmasında kendimi sorumlu hissediyorum. Bir düzine insandan üzerinde çalıştıkları işleri bırakıp oyunun oynanabilir olmadığını görmek için test edilmesinde yardımcı olmalarını istedik ancak bu herkes için zaman kaybından başka bir şey olmadı.

O zamanlardan bu yana, otomatik testlerimizin yanında, kalite kontrol ekibimizin de yardımıyla oynanabilirliği büyük oranda iyileştirdik. Kısa bir süre sonra da karakteri öldürülenlerin ofis boyunca çığlıklarını duyar oldum ki bu süreç çok daha iyi hissetmemi sağladı.”

blog_post_31_taleworldswebsite_04.gif


ŞU ANDA NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUN?
Şu anda sunucu ağ kullanımını daha iyi izlememize olanak sağlayan ekstra araçlar üzerinde çalışıyorum. Bu araçlar, Warband’in çok üzerinde bir maksimum oyuncu limiti hedeflediğimizden, olası darboğazları bulmak için gerçek zamanlı grafiklerle, verileri ve istatistikleri görselleştirmemize yardımcı olmaktadır. Ekibimizdeki harika programcılar sayesinde çok etkili bir ağ oluşturma sistemine sahibiz. Ben de onların işlerini daha da iyi yapabilmelerini sağlıyorum!”

BANNERLORD’DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
Battania ve Vlandia arasında seçim yapmakta zorlanıyorum.

İmparatorluk düşüşte ve dağılmakta olabilir, ancak Battania da ihtişamını uzun zaman önce kaybetmişti. Kale ve şehirlerinin eski ve yıkık dökük olmasının yanında ne zaman bir yerleşim yerine gitseniz, bir fraksiyonun ümitsizce hayatta kalma mücadelesini duyarsınız. Böyle bir fraksiyonun bir parçası olmak ve yükselmelerine yardım etmek bana eğlenceli gelir. Bunda da benim Belçika kökenimin etkisi olduğunu düşünüyorum.

Vlandia’yı seçme sebebim ise ihtişamlı ve heybetli kaleler, cömert şovalyeler ve elbette ki arbaletli askerler! Menzilde savaşmak, açık ara yapmayı en çok sevdiğim şey. Ve bu konuda Battania da Vlandia da çok iyi ama arbalet kesinlikle en havalı şey!”

ÇOK OYUNCULU OYUN, ARKADAŞLARIMIZI DAVET EDEBİLMEMİZ İÇİN STEAM’DE DE OLACAK MI?
Oyunumuz Steam üzerinde de olacak, böylece arkadaşlarınızın oyununa kolayca katılabilecek ya da onları sizin ekibinize davet edebileceksiniz.”

YİNE KATILMAK İSTEDİĞİMİZ SUNUCUYU SEÇEBİLECEK MİYİZ YOKSA BİZİM İÇİN ATANACAK MI?
Warband’de olduğu gibi bir sunucu listemiz olacak. Bu listede resmi ve resmi olmayan (topluluğumuz tarafından yönetilen) sunucular olacak. Bununla birlikte, daha rekabetçi oyun modlarımıza güzel bir şekilde bağlanacak bir eşleştirme sistemimiz var (aşağıdaki soruda da değineceğim).”

NE TÜR OYUN MODLARI BEKLEMELİYİZ?
Kuşatma tümüyle elden geçirildi. Yine tüm bir kaleye saldırmak ve kaleyi savunmakla alakalı, ancak tam kapsamlı kuşatma silahlarıyla (mancınık, katapult, kuşatma kaleleri ve koçbaşı gibi) donatıldı.

Her oyuncunun yapay zeka birlikleri rejimi üzerinden emir aldığı (tek oyunculu oyunda olduğu gibi), takıma dayalı Captain Battle (kumandan savaşı) gibi tamamen yeni bazı oyun modları da var. Diğer takımı eleyerek ya da savaş alanının kontrolünü sağlayarak kazanabilirsiniz.

Yine 6’ya 6 oyuncu ile oynanmak üzere tasarlanmış daha rekabetçi Skirmish Battle (çarpışmalı savaş) oyun modumuz var. Her turda birden çok canınız var fakat her birliğin farklı maliyetleri var ki bu, güçsüz donanımlı daha çok sayıda askerleden oluşan birlikler ile daha güçlü donanımlı daha az sayıda askerden oluşan birlikler arasında seçim yapmanız gerektiği anlamına geliyor. İyi iletişim ve canlarınızı doğru yönetme bu modda anahtardır.

Ayrıca daha kontrollü bir ortamda becerilerini test etmek isteyenler için Duel Modumuz (düello modu) da mevcuttur.”

PUSU KAMPLARINI NASIL ÖNLEMEYİ PLANLIYORSUNUZ?
Birçok oyun için pusu kamplarını önlemek için çözümler farklılık gösterir. Bizim için bunun ciddi bir olay olduğunu farkettik ve yeni oyun modlarımızı kampı kötü bir tercih olacak şekilde tasarladık: Skirmish ve Captain Battle için aktif olmanız gerekmektedir ve ya düşman ile savaşmanız ya da savaş alanında kontrol sağlayabilmek için farklı lokasyonlara gitmelisiniz. Ayrıca sadece farklı lokasyonlara gitmekle kalmayıp, orayı tutmanız da gerekir: her turun sonuna kadar hareket halinde ve adapte olmaya teşvik edileceksiniz. Şirket içi testlerimizde bunun çok iyi işlediğini gördük.”

blog_post_31_taleworldswebsite_03.jpg
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar