Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 12/04/18 Kınlar

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
7047cecf82a9e131dd187913ade56a5ffb082f9c.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Bir süredir haftalık bloglarımızı takip ediyorsanız, Mount & Blade II: Bannerlord için amacımızın sadece oyunculara daha büyük ve destansı savaşlar sağlamak olmayıp, aynı zamanda serilerdeki mevcut mekanikleri düzeltip, oyunun daha inandırıcı ve sürükleyici hissettirmesi için oyuna küçük detaylar eklediğimizi biliyorsunuzdur. Bu hafta sizlere, küçük detaylarla nasıl yakından ilgilenmeye çalıştığımızı göstermek için, oyunu oynarken muhtemelen gözünüze ilk çarpmamış olan, ancak oyuna görsel doğruluk kattığını hissettiğimiz bir özeliği ekleyerek bir başka örnek vermek istiyoruz.

(Ve yazının devamını okumadan önce bunun çok büyük ya da aşırı heyecan verici bir şey olmadığına; daha çok Bannerlord’u görsel açıdan daha etkileyici ve sürüyleyici bir deneyim yapan birçok küçük özellik hakkında ipucu verecek özelliklerden biri olduğuna açıklık getirmek istiyoruz.)

Çoklu Kınlar
Mount & Blade oyunlarına aşina olanlar, karakterlerin sahip oldukları silah ve kalkanları için 4 eşya bölmesi olduğunu biliyorlardır. Ancak serinin önceki oyunlarında bu bölmelerdeki eşyalar, her zaman karakterin üzerinde görünmüyordu. Bunun sebebi, o oyunların eşyalar için sınırlı sayıda görsel bölmesi olmasıydı ki bu, zaman içinde eşyaların birbiri ile çakışıp sadece bir tanesinin görünmesi anlamına geliyordu. Bu yüzden, örneğin tek elli bir kılıç ve tek elli bir gürz taşıyorsanız, her ikisi de aynı görsel bölmeyi işgal eder ve sonuçta karakterinizde sadece kılıç kını gösterilirdi. Tek oyunculu oyunda bu, oyunun içine dahil olmayı kısa süreli önlerken herhangi bir soruna neden olmaz. Ancak çok oyunculu oyunda bu basit sistem biraz sorun yaratabilir. Bizimki kadar yakın ve kişisel, beceriye dayalı bir oyunda karşılaşmaya dahil olmadan önce rakibinizi tartmak ve herhangi bir potansiyel tehlikeyi hesaba katmak önemlidir. Bunun hakkında düşündük ve en iyi çözümün karakteriniz üzerinde taşıdığınız her silah tipini görsel olarak göstermak olduğuna karar verdik.

blog_post_35_taleworldswebsite_02.jpg


Bu demektir ki bir kılıç, bir balta ve bir sopa taşıyorsanız, yukarıdaki ekran görüntülerinde de görebileceğiniz gibi, her biri karakteriniz üzerinde gösterilecektir. Ancak (ilginç bir nedenden dolayı!) 4 kılıç taşıyorsanız her biri görünmez. (Ayrıca birileri sırtta taşınan iki elli kılıçlarla ilgili yorum yazmadan önce belirtmekte fayda var, bunun tarihi açıdan tam olarak doğru olmadığının farkındayız ama yine de son derece havalı göründüğünü düşünüyoruz!)

Kın Sistemi
Önceki yazılarımızdan birinde, darbelerin daha etkili görünmesi ve hissettirmesi için kalkanlarımızda ters kinematiği nasıl kullandığımızdan bahsetmiştik. Yeni fizik temelli kın sistemimiz, kınlara rotasyon ve dönmeler için sınır koymak adına ters kinamatik sisteminden elementler ödünç alır ve bunları, doğal görünümlü sallanmalar sağlayabilmek için yaylanma fiziğiyle birleştirir. Bu, bizim Mount & Blade: Warband’deki statik karakter eklentilerini kaldırmamıza yardım eder ve karakterinizin hareketlerine göre tepki verecek bir kın yapmamıza olanak verir (ki bu da Kalradya’nın savaş alanlarında koşarken karakterinizi son derece canlı hissetirecektir).

blog_post_35_taleworldswebsite_03.gif
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar