Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 10/05/18 Üretken Girişimler

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
48c7bdd90293602856009c2eca901e01ef3071bc.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Bannerlord oyuncularının birçoğunun asıl amacı kanlı istilalardan kendi Kalradya topraklarını şekillendirmek olacak olsa da, Mount & Blade oyunları, bir ordu yetiştirip o orduyu savaşa sokmaktan çok daha fazlasını sunuyor. Oyunun büyük bir kısmı iktidara yükselişinizi planlamak ve heveslerinizi gerçeğe dönüştürebilecek bir savaş geliri oluşturmanızla alakalıdır. Bu haftanın blogunda Bannerlord’un derin ekonomik sisteminin oyunculara silahlanmaları, ordu toplamaları ve askeri mücadelelere atılmaları konusunda ihtiyaç duydukları paraları sağlayacakları bir yol olan üretken girişimlere göz atacağız.

Önceki Mount & Blade oyunlarını oynamış olanlar bu girişimlere aşina olacaklardır fakat seriye ilk kez başlayacaklar için bu girişimlerin neler olduklarından ve nasıl çalıştıklarından kısaca bahsetmemize izin verin. Üretken girişimler, oyuncuların Kalradya boyunca kasabalarda kurabilecekleri işlerdir. Oyuncuların, köylerde üretilen hammaddeleri alıp tüccarlara satmak için işlenmiş ürünler üreterek sabit bir gelir elde etmelerini sağlarlar. Gerçek dünya ekonomileri gibi fiyatlar arz ve talebe göre inişler ve çıkışlar yaşar, bu yüzden kazancınızı maksimum seviyeye yükseltmek ya da işletmenizi iflasa sürüklemememek için tedarik zinciri hakkında bilgi sahibi olmak son derece önemlidir.

Bannerlord’da birçok farklı girişim mevcuttur. Bunlar:

  • Biracılık (tahıldan bira üretir)
  • Kasap (Çiftlik hayvanlarından et üretir)
  • Keten Dokumacılığı (Ketenden keten kumaş üretir)
  • Değirmen (Tahıldan un üretir)
  • Zeytin Presi (Zeytinden zeytin yağı üretir)
  • Çömlekçilik (Kilden toprak kap üretir)
  • Demircilik (Demirden silah ve zırh üretir)
  • Ahır (Atlardan.... at üretir!)
  • Tabakhane (Postlardan deri zırh üretir)
  • Dokumacılık (Yünden kumaş ve giysi üretir)
  • Ağaç atölyesi (Ağaçtan silah ve kalkan üretir)

Warband’den farklı olarak, yaptığımız değişikliklerden biri, üretken girişimlerin artık her kasabada fiziki olarak bir yere bağlanmış olması. Oyuncular, bir kabaya girebilir, işlerini kurmak için kiralık olan birkaç farklı yerden birini tercih edebilirler. Bu, sadece oyuncuyu oyunun içine çekecek iyileştirmeyi yakalamamızı sağlamakla kalmaz; aynı zamanda üretken girişimleri oyun mekaniği gibi bir bütün olarak genişletmemize de olanak verir.

Her kasabada bu girişimler için çeşitli yerler olması, oyuncuların ve yapay zeka beylerinin ilk bakışta göründüğünden çok daha fazla olası sonuca sahip, birden çok iş kurabileceği anlamına gelir. Hem oyunculara hem de yapay zeka beylerine tek bir kasabada birden çok iş imkanı sağlamak birbirleri ile direkt rekabet halinde olmalarını ve kazançları üzerinde olumsuz etki bırakabilmelerini sağlar. Bu, güvenilir bir gelir kaynağınız varsa ve rakip bir beyin finansal üstünlük sağlayamamasını garantilemek istiyorsanız oldukça yararlı bir şeydir, ancak para ihtiyacınınızı karşılamak için mücadele veriyorsanız ve işletmeniz bir kar sağlayamadığı için durma noktasındaysa oldukça can sıkıcı olabilir. Aynı şekilde kurnaz oyuncular, pazar fiyatlarını dalgalandırmak için rakiplerinin hangi işletmeleri olduğunu takip edebilir ve tüm hammaddeleri alabilir ya da kurnazlıkla işlenmiş ürünleri ile tüm pazarı doldurabilir, rakibinin işlerinin önünü etkili bir şekilde kapatabilirler.

İlaveten, bu özelliği oyunda genişletmek gerçekten oldukça büyük bir iş. Dünya haritasında her farklı bölgenin mimarisi ile eşleştirebilmek için çok miktarda iç mekan sahneleri hazırlamak ve bu mekanları her girişime uygun olarak dekore etmek zorunda kaldık. Bu iç mekanların dekorasyonunda nesneleri etiketlememize olanak veren ve o girişimin olduğu bir sahnede hükümleri yerine getiremeyen girişimleri otomatik olarak değiştirip mekanı yeni dükkanın eşyalarıyla değiştiren bir sistem kullandık. Warband’de bunu yapmanın en basit yolu her dükkan için yeni bir sahne tasarlamaktı ancak Bannerlord için kullandığımız mevcut yöntemin daha zarif ve pratik bir çözüm olduğunu düşünüyoruz (mod geliştiricilerin de bazı orijinal kullanımlar bulacağından eminiz).

blog_post_39_taleworldswebsite_02.png


Ve son olarak: Geçtiğimiz haftalarda, bu yıl E3 etkinliğine katılıp katılmayacağımız sorulmuştu. Dikkatli bir şekilde değerlendirdiğimizde bu yıl Los Angeles’a gitmeyeceğimiz yönünde karar verdik. Böylesi bir etkinliğe katılmak için gereken hazırlıklar bize çok fazla zamana, çabaya ve kaynağa mal oluyor ve şu an için oyunumuzu tamamlamaya odaklanmamızın daha iyi olacağını düşünüyoruz. Yine de bu, bu yaz Mount & Blade II: Bannerlord ile alakalı bir şey göremeyeceğiniz anlamına gelmiyor: ufukta Gamescom var!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar