Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 07/12/17

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
0c2976dcfdde5c9f3db8eaa4106a75b83bf50e92.jpg


Selamlar Kalradya Savaşçıları!

Çevrimiçi (online) oyun oynarken iletişim son derece önemlidir. Oyuncuların başarıya ulaşabilmeleri için, takım arkadaşlarının ve rakiplerinin yaptıkları şeylerle anında etkileşimde bulunabilmeleri ve karşılık verebilmeleri gerekir. Ve devam etmeden önce, hayır, (her ne kadar bunlar da önemli olabilse de!) VoIP ya da yazılı sohbetten bahsetmiyoruz. Paket kaybı, gecikme süresindeki artış ya da yüksek bir ping yenilgiye sebep olacak ana faktör olabilir…

Bir oyunun çevrimiçi çok oyunculu yönünü tasarlarken mevcut iki seçenek vardır: eşler arası (P2P) ve istemci-sunucu. Her ikisinin de kendi avantajları ve dezavantajları vardır. Bannerlord için istemci-sunucu modelinin (özelleştirilmiş sunucuları kullanarak) savaşı daha tutarlı hale getirmeye yardımcı olduğunu ve bizim, oyuncuları eşit şartlar altında oyuna sokmamıza (gecikme araçları gibi birkaç küçük numara yardımıyla) olanak verdiğini düşünüyoruz. Bunun, oyuncular için genel olarak daha adil ve eğlenceli deneyimler sağladığı kanısındayız.

Ama tabii ki bu sihirli şeylerin hiçbiri kendiliğinden olmuyor! İstemci ve sunucu, verimli ve etkili bir şekilde iletişim sağlamak için kodlanmalıdır. Bu noktada, oyunculara daha akıcı bir çok oyunculu oyun deneyimi sağlamak için, istemci ve sunucunun hızlı ve doğru bir şekilde veri alışverişi sağlayabilmesini garanti eden değerli çalışanımız Koray Kıyakoğlu gibi Yazılım Mühendisleri devreye giriyor.


AD-SOYAD
Koray Kıyakoğlu

NEREDEN
Trabzon

TALEWORLDS’E KATILMA TARİHİ
2012

EĞİTİM
Bilgisayar Mühendisliği (Lisans), Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri (Yüksek Lisans)

RESMİ İŞ TANIMI
Yazılım Mühendisi

NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
Şirketteki ilk zamanlarımda çoğunlukla Bannerlord'un çok oyunculu yönüyle alakalı mod prototipleri hazırlama, çevrimiçi hizmetler ve oyun içi testleri düzenleme gibi görevlere odaklanıyordum. ”

blog_post_19_taleworldswebsite_02.jpg

İlk multiplayer testlerinden bir karakter

blog_post_19_taleworldswebsite_03.jpg

Oyunun güncel halinden bir karakter

Ofisimiz büyüdükçe, oyun kodlarının yeniden düzenlenmesi, grafik kullanıcı arayüzü özel yazılımının yeniden tasarlanması, farklı yanların modlanabilir yapılması gibi oyunun diğer yönlerine odaklanacak zaman bulabildim. Net ile alakalı sorunlar için her zaman başvurulacak geliştirici oldum ve bunun sonucunda kendimi ofiste “C# adamı” olarak buldum.

İşlerin yanı sıra, ofisimiz çok rahat bir ortama sahip. Zaman zaman mangal partileri ya da dışarda yemekler gibi sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Topluluğumuza büyük bir güvenle diyebilirim ki aralarından herhangi biri burada çalışmaya başlarsa, burası ikinci bir ailesi gibi olacaktır.”

blog_post_19_taleworldswebsite_04.jpg

Yapımcılar oyunu bitirmek yerine eğlenirken

BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
Oyunun getireceği özelliklerinin birçoğunu sevmeme rağmen, bir mühendis olarak oyunun teknik yanını her şeyden çok seviyorum. Ayrıca en sevdiğim bir diğer şey ileri modlama desteği. Eminim Bannerlord, en çok modlanan oyunlardan biri olacaktır. ”

ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ?
TaleWorlds'te çalışmaya ilk başladığımda, oyun motorumuzun ağır bir şekilde entegre olduğunu ve oyun koduna bağımlı olduğunu gördüm. Bu, geliştirme sürecimizi zorluyor ve yavaşlatıyordu. Oyun motoru ile kodların geri kalan kısmını birbirinden ayırmamız gerektiğini önerdim. Motor ekibinin de yardımlarıyla, aynı oyun motorunu kullanarak farklı oyunlar geliştirme imkanı da sağlayan bu sistemleri ayırmayı başardık. ”

ŞUAN NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUNUZ?
Topluluğumuz için hazırladığımız bir sürprizi bozmamak için ne yazık ki bu soruyu cevaplayamıyorum! Fakat teknik bir bakış açısıyla, özelleştirilmiş çok oyunculu oyun sunucularımızdan gereksiz kısımları çıkarmayı bitirmek üzere olduğumu söyleyebilirim. Bu şekilde, farklı sunucu işletim sistemlerine taşınmasını kolaylaştıracak daha az kod içerektir.”

BANNERLORD’DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
Aslında hiçbir ülkeyi diğerinin üzerinde tutmuyorum. ”

BANNERLORD BİR SERVERDA WARBAND’DEKİNDEN DAHA ÇOK OYUNCUYU DESTEKLEYEBİLECEK Mİ?
Çok oyunculu oyun için kesin oyuncu sayıları henüz kararlaştırılmadı ancak Warband’in ‘gayri resmi’ olarak desteklediğinden daha yüksek sayıları hedefliyoruz.”
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar