Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 07/09/17

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
4a0406f34a3774122b7ad3baefb269b56842649e.jpg


Selamlar Kalradya Savaşçıları!


Birçoğunuzun bildiği üzere Mount & Blade, benzersiz bir tek oyunculu oyun moduna sahip: belirli bir hikaye temasını yakından takip etmek yerine, oyuncularımızdan, her oyun boyunca, kendi benzersiz maceralarını yaşamalarını istiyoruz. Bu da bize, hem anlatım cephesinde, hem de teknik cephelerde büyük bir mücadele sunuyor. Zengin ve derin bir şekilde gelişen anlatım yaratarak, oyuncuların yapmak istedikleri şeylere dinamik olarak yanıt verebilecek farklı yerler, görevler, karakterler ve sistemler geliştirmek zorundayız. Stratejik Harita ekibimizin baş programcısı Berat Ceren Üstündağ'ın görevi, oyuncuya doğru tepki verecek bir harita oluşturmak ve oyuncunun kendi kaderinin kaptanı olmasına izin vermek için tüm bu sistemleri uygulamak.




AD-SOYAD
Berat Ceren Üstündağ


NEREDEN
Ankara (Türkiye)


TALEWORLDS'E KATILMA TARİHİ
2012


EĞİTİM
Bilgisayar Mühendisliği


RESMİ İŞ TANIMI
Stratejik Harita Ekip Lideri


NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
“Daha çok, turnuvalar, şehirler, köyler, tavernalar gibi şavaş dışı sahneler üzerinde çalışıyorum. Oyuncu dışındaki karakterler (NPC) için doğrudan animatörlerle çalışıyorum; mümkün olduğunca gerçekçi hissettirecek şekilde olmaları için uğraşıyoruz, böylece şehirlerin ve köylerin sokaklarında dolaşırken yaşayan bir dünya hissine erişebiliyorsunuz. Ayrıca, grafikerle de işbirliği içerisindeyim – onlara kodlanmış objeler hazırlıyorum; sonrasında, onlar da bu objeleri, oyundaki sahneleri, görevlere uygun hale getirmek için kullanıyorlar. Bunların dışında, görevleri kodluyor ve bazı diğer harita özellikleri üzerinde çalışıyorum.


Stratejik harita ekibi ile haftada iki kısa toplantı yapıyoruz; ayrıca oyun özelliklerinin teknik detaylarını tartışmak için tasarım toplantılarına katıldığım zamanlar da oluyor.”

blog_post_06_taleworldswebsite_02.jpg


BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
“Sanırım en çok dünyanın rastlantısallığını seviyorum. Ülkeler, soylular ve ileri gelenler, aralarındaki ilişkiler, farklı özelliklerde yerleşim yerleri var. Bu yönlerin hemen hepsi her oyunda değişiyor ve bu tip yapılandırılmamış oyun içinde, oyuncuların nerede olacaklarını ve nelerle yüzleşeceklerini tam olarak bilemiyoruz. Örneğin, genel görevlerimiz dünyanın güncel durumuna göre dinamik olarak oluşturuluyor. Bu da sadece karakter yaratmak ya da bir görev için koşullar oluşturmak üzerinde çalışmadığımız, aksine oyunda o anda neler olduğunu gösterdiğimiz ve mevcut olanlara dayalı bir görev sunduğumuz anlamına geliyor.”


ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ?
“Bence en zor kısım her özelliğin modlanabilir olmasını sağlamaya çalışmak. Bu, yeni bir özellik eklerken ya da oyunun uygulanmış bir kısmını iyileştirirken sürekli aklımızda tutmamız gereken bir şey.”


ŞU AN NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUNUZ?
“Şu anda görevler üzerinde çalışıyorum.”


BANNERLORD'DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
“Hepsini seviyorum ama içlerinden birini seçmek zorunda kalsam bu, Battania olurdu. Bu ülkenin şehir ve köylerinin atmosferini seviyorum.”


ASKER TOPLAMA SİSTEMİNDE HERHANGİ BİR DEĞİŞİKLİK YAPILDI MI?
“Asker toplama sisteminde birçok değişiklik oldu. Her şeyden önce, oyuncular temel birliklerini sadece tımarların ileri gelenlerinden alabilirler. Hatta bazı ileri gelenler, sadece acemi askerler değil, okçu ya da piyade gibi üst düzey birlikler de sağlarlar. Bu oyuncu dışındaki karakter ile olan ilişkilere bağlı olarak, asker toplama maliyetinde azalma sağlayabilir ya da oyuncuya toplaması için daha fazla asker önerebilirler.


Vlandia Şövalyeleri gibi bazı özel birlikler ikincil soyluluğu temsil eder. Bu tip birlikler, tamamen farklı birlik şemalarına sahiptir. Bu Vlandia şövalye örneğinde, Vlandia şövalyeleri sadece oyuncu dışındaki soylu karakterlerden toplanabilen Vlandia şövalye yaverlerinden geliştirilebilir. Bu düşünceyle, eğer nihai amacınız, birliğinizde Vlandia şövalyelerine sahip olmak ise, Vlandia soylularıyla iyi ilişkiler kurmak akıllıca olacaktır.


Ancak bu, Vlandia soylularıyla ilişkileriniz çok zayıfsa, güçlü süvarileri temin etmede kısıtlı olduğunuz anlamına gelmez. Şövalyeler kadar yetenekli ancak onlar kadar ağır zırhı olmayan Vlandia askerlerine hala erişebileceksiniz.”




Gelecek haftanın blogunda, oyun motoru ekibimizin lideri Murat Türe ile konuşuyor olacağız. Kendisine sorularınız varsa yorum kısmına yazabilirsiniz ve biz oradaki sorulardan bir tanesini röportajda soruyor olacağız!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar