Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 05/10/17 Ordular ve Nüfuz

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
4e0c051eabc3591393771a2d0f90ee947209a504.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Bu haftaki blog yazımızda birçoğunuzun uzunca bir süredir anlatmamızı istediği, oyunun tek oyunculu yönünden bahsetmek istiyoruz. Bunu yapmak için en ilginç yolun, stratejik haritadaki farklı özellik ve mekaniklere özel hazırlayacağımız bloglarda tartışmak olduğuna karar verdik. Umarız, zamanla Sandbox'ın kilit yönlerinin birçoğuna değinebilir ve Mount & Blade II: Bannerlord'da sizleri nelerin bekliyor olacağını anlamanızı sağlayabiliriz.

Önceki bir Mount & Blade serisine yeni eklenen bir mekanik olan nüfuzdan kısaca bahsetmiştik. Nüfuz, oyunda bir çeşit para birimi gibi çalışır ve krallığınıza çeşitli şekillerde hizmet ederek kazanılabilir; haydutları veya düşman birliklerini yok ederek, akınlarla, düşman yerleşimlerini ele geçirerek vs. Nüfuz puanları, bazı ülke kararlarının sonuçlarını belirlemek ve müttefik lordlara isteklerde bulunmak için harcanabilir. Müttefik bir lordun size katılmasını istemek için bu nüfuz puanlarının harcanabilir olduğunu size daha önce göstermiştik ancak henüz bahsetmemiş olduğumuz bir konu oyuncuların, bu eylemi daha geniş bir ölçekte gerçekleştirmek için yeni ordu toplama sistemimizi nasıl kullanabilecekleridir.

Peki bu nasıl çalışır? Her müttefik lordun, taraf gücüne bağlı olarak bir nüfuz maliyeti vardır. Oyuncular, nüfuz puanlarını kendi ordularını oluşturmak amacıyla, müttefik lordları toplamak için harcayabilirler. Ordunun, zaferle sonuçlanan, bir şehri kumandan için büyük bir nüfuz ayrıcalığıyla sonuçlanacak şekilde kuşatması gibi görevlerde tüm nüfuz puanlarını kazanan o ordunun kumandanıdır. Bu yüzden, ordu kurmak için nüfuz kullanmak aslında bir yatırım ve hatta bazen de kumardır. Bir ordunun kumandanının kullanabileceği nüfuz gücü kalmamışsa, o ordu dağılmaya başlayacaktır.

Ordu nüfuz harcamaları birkaç faktöre dayanır:

  • Ordunun morali yüksekse harcama az olur (ya da tam tersi)
  • Kendi memleketlerine olan uzaklıkları, ne kadar zamandır dövüşüyorlar vs.
  • Ordu komutanları ve lordlar arasındaki ilişkiler

Ordu, çabalarında başarılı olduğu ve lord komutanı diğer lordları mutlu tuttuğu sürece, uzun süre ilerlemeye devam edebilir. Ancak işler yolunda gitmezse, ordu hızla dağılacak ve lordlar mücadeleden vazgeçmeye ve kendi topraklarına dönmeye karar vereceklerdir.

Bir ordu toplandığında, stratejik harita üzerinde kendi kullanıcı arayüzü ile kapladığı yer neredeyse hareketli bir yerleşim yerine dönüşür. Kullanıcı arayüzü şunları gösterir:

  • Ordu morali
  • Lordlar ve tarafları
  • Yiyecek stokları
  • İlerleme hızı (oyuncular ilerleme hızını etkileyen faktörleri ipucu baloncuklarında görebilirler)

Kullanıcı arayüzü ayrıca, mevcut ordunun bir parçası olan lordların portrelerini ve oyuncu ile olan mevcut ilişkilerini gösterir. Koyu kırmızı sizi küçümsedikleri/sevmedikleri anlamına gelirken, açık yeşil sizin en sevdiğiniz içki arkadaşınız oldukları anlamına gelir. Bir lord çağrınızı kabul edip, ordunuza katılmak için seyahat ediyorsa ya da o anda bir görev için ordudan ayrıysa portresi, ordunun bulunduğu konumdan uzaklığını seyahat edilen gün sayısı olarak gösteren bir gösterge ile gri renkli olarak gösterilir.

Eğer bir ordu komutanıysanız bir portreye tıklayıp lordla konuşabilir, yerine getirmesi için keşif yapmak, yiyecek getirmek, takviye getirmek, atlar getirmek gibi bir görev verebilirsiniz. Lordları, topraklarını savunmaları için geri göndermek üzere görevden alabilir, orduyu küçültebilir ve nüfuz bakım masraflarınızı daha iyi yönetebilirsiniz. Eğer bir ordunun üyesiyseniz ordu komutanı ya da diğer lordların sizin için görevleri olabilir.

Yeni ordu sisteminin bir diğer yönü, orduların seferlerini desteklemek için bir araya toplanmış kaynakları kullanmalarıdır. Bu, eğer bir lord yiyecek, örneğin tereyağ getirirse, ordunun geri kalanı da beslenebilecek demektir. Aynı şekilde atlar ve katırlar da ortaktır, tüm ordunun hareket hızını arttırır.

Bu yeni sistem, tüm lordların diğer müttefik lordları toplamalarını ve kendi ordularını kurmalarını sağlar. Yüksek nüfuz maliyetlerinden dolayı bir kral için bunu yapmak elbette ki daha kolaydır, ancak bazı güçlü lordların hükümdarlarından daha fazla nüfuza ve paraya sahip olacakları zamanlar elbette ki olacaktır ve kendi güçlü ordularını sefere çıkmak üzere toplayacaklardır. Ayrıca oyuncuların ordu yönetimini, oyunda bir krallığın en üst noktasına çıkma şansına erişmeden, nispeten daha erken denemelerine olanak sağlayacaktır.

Yeni nüfuz ve ordu toplama sistemlerinin, tarihi feodal sistemlerini daha iyi simüle ettiklerini düşünüyoruz. Oyuncu, bir krallığın parçası olduğunda, hükümdarlara karşı sorumlulukları olur. Bu sistem, bir yandan oyuncuların kendi amaçlarına hizmet etmeleri için bölgede nüfuz sahibi olmalarını sağlarken, diğer yandan askeri eylemlerde hükümdarlarını ve lord arkadaşlarını destekleyerek lord olmalarının faydalarının bedelini ödemelerini sağlar.

blog_post_10_taleworldswebsite_02.jpg


Gelecek haftanın blogunda, grafikerlerimizden Fatma Nadide Öçba ile konuşuyor olacağız. Çalışmaları ile ilgili sorularınız varsa yorum kısmına yazabilirsiniz ve biz oradaki sorulardan bir tanesini röportajda soruyor olacağız!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar