Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 05/04/18 Harita Tasarımı

Greatking Çevrimiçi

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
50
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
636c5701310e401a39e83d2b766d71c769f8fbe0.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Orta çağ hakkında düşündüğünüzde, aklınıza gelen en belirgin görsellerden biri muhtemelen kalelerdir. Bu devasa ve fethedilemez görünen yapılar, bulundukları yere hakimiyet kurmuş, bir lordun halkını ve emsallerini etkilemeyi hedefleyen güç ve otorite görüntüsünü yansıtmışlardır. Geçtiğimiz haftanın blogunda, bu olağanüstü orta çağ devlerindeki savunmaların üstesinden gelmek için kullanılan savaş silahlarının birkaçından bahsetmiş ve oyuncuların Bannerlord’daki kuşatmalara katılabilecekleri çeşitli yollar hakkında konuşmuştuk. Bu hafta ise, oyun için kaleler tasarlamadaki fikir sürecini, kullandığımız tarihi etkilerden, almış olduğumuz oyun mekaniği ile ilgili detaylara kadar değinerek, bu süreçte bunların birlikte nasıl işlediği hakkında konuşacağız.

Tarihi Etkiler
Ülkelerimizden bahsettiğimiz yazılarımızda, Kalradya’daki ülkelerin her birinin tasarlanmasında esinlendiğimiz kültürler ve halklar hakkında konuşmuş; bunların bize dayanacak sağlam temeller sağladığına ve tarihin bu döneminde kendi hikayemizi yarattığımıza değinmiştik. Gerçek dünya kültürlerini bu şekilde kullanmak, bize ilham alabileceğimiz tarihi kaynak zenginliği ve bilgi dağarcığı avantajını ve oyuna dahil edilebilecek kadar ilginç ve heyecan verici kısımlardan en iyilerini seçme olanağını verir. Konu, oyun için mimari, özellikle de kale tasarlamaya geldiğinde bu tip mevcutta hazır bulunan bilgiler son derece yararlıdır. (Hayatınız söz konusu olduğunda hayal gücünüzle deneyim ve taşkınlığa yer yoktur ve kötü tasarlanmış ya da gereksiz özellikler size bir kasa altından fazlasına mal olacaktır!)

Ülkelerimizin çoğu için bu süreç oldukça basittir. Sonuçta hala ayakta ve günümüze kadar kullanımda olan birçok orta çağ kalesi vardır. Ancak söz konusu, esin kaynağını Britanya adalarının yerli kabilelerinden alan Battanya gibi ülkeler olduğunda, işler biraz daha karmaşıklaşmaya başlar.

Britanya adaları, yıllar boyunca her birinin kendi mimari bilgisi ve savaşlarını beraberinde getirdiği birçok istilacı akınına ve yerleşimcilere maruz kalmıştır. Farklı inşa yöntemleri ile çeşitli kültürlerin gelişleri, geleneksel Kelt ve Pikt toprak ve ağaç savunma yapılarını ortadan kaldırmıştır. Bu da bize bir tercih hakkı sunmuştur: Tamamen orijinal yapıların tasarımına mı bağlı kalacağız? Yoksa takip eden yapılardan mı esinleneceğiz?

Sonunda, kale inşasında Normandiya etkisinden uzak kalmaya çalışarak (Vlandia için kullandık), demir devri Britanya’sının güzel ve geniş tepe kalelerini ve heybetli sur duvarlarını kullanmaya karar verdik. Gelişmiş seviye kalelerin orijinal yapısındaki dairesel formu korumaya çalışırken, çoklu hendek sıraları ve toprak siperler gibi özellikleri dahil ettik.

Bu fikir süreci tüm ülkelerimizde var. Her kaleyi, oyuncunun oyunla bütünleşmesini sağlamaya yetecek kadar inandırıcı yapmak için orijinal tasarımlara bağlı kalmaya, bunun yanında her kale için orijinallikten biraz ayrılıp bir miktar bizim kendi düşünce ve tarzımızı eklemeye çalışıyoruz!

Yükseltme Sistemi
Bannerlord’da kale yükseltme sistemi, kale tasarımlarımızda geniş çeşitliliğe olanak veriyor. Bu sistemi, getirdiği ekstra stratejik harita derinliğinden başka, oyuncu için bir kaleye saldırır ya da kaleyi savunurken farklı deneyimler oluşturmak için kullanmaya çalışıyoruz.

Sistem oldukça basit: kaleler seviye 1’de başlıyor ve maksimum seviyelerine gelene kadar iki kez yükseltilebiliyorlar. Her yükseltme ile kalenin daha uzun olduğu aşağıdaki kale örneğinde olduğu gibi daha yüksek kuleler, savunma makineleri için daha iyi konumlanma; daha geniş birlik düzenleri için kritik noktalarda daha derin duvarlar, kapı kontrol yapısı için daha iyi menzil ve kademeli savunmayı konumlandırma imkanı sağlamaktadır.

blog_post_34_taleworldswebsite_02.gif


Seviye 1 kalelerin kapılarını sadece bir koçbaşı ile yıkmak kabul edilebilir (ve hatta bazı durumlarda tercih edilebilir) bir şeyken, kale iyileştikçe, bu tip basit yaklaşım daha az uygulanabilir olur ve 3. seviyede savunmayı yıkabilmek için tam koordineli bir saldırıya ihtiyacınız olacaktır.

Yine de şimdiye kadar anlatılanlar her durumda bundan ibaret olmayabilir. Tepeye ya da düzlüğe inşa edilmiş bir kale, her yükseltme ile birden çok yönde güçlenirken, göl gibi doğal bir savunma ile birleşmiş bir diğeri genişlemek için yeterli alanı bulamayacak ve her yükseltmede yalnızca kule ve kale duvarlarını yükseltme avantajını kullanabilecektir.

Oyun Mekaniği
Oyun stillerinde olduğu kadar, Mount & Blade oyunları oyunculara bir çok savaş yaklaşımı da sunmaktadır. Kuşatmalarda, bunu biraz basitleştirebilir ve iki ana stil olarak ele alabiliriz: ordunuzu arkalardan maksimum potansiyel ile yönetebilir ya da ön sıralarda savaşır, birliğinizin faydalanması için fırsatlar yaratabilirsiniz. Bannerlord’da oyuncuların kuşatmalara kendi yaklaşımlarını deneyimlemelerini ve seçmelerini istiyoruz ve bu da kaleleri tasarlarken hesaba kattığımız bir şey.

Kalelerimiz ne kadar büyük ve karmaşık olursa olsun, hem saldıran hem de savunan tarafa her zaman komuta pozisyonları vermeye çalışıyoruz. Kuşatma kampınızın yanında küçük bir tepe, ya da kalenizdeki en yüksek kule karakterinizin dövüş becerilerini kullanabilmesi için en uygun konum olmayabilir, ancak size savaşı gözetlemek için en iyi noktayı verebilir ve birliklerinizi komuta etmenizi kolaylaştırabilir. Bu arada, haritanızda inşa edilmiş mazgallı siperler ile dargeçitler arasındaki kısa yollar bir saldırıyı durdurmak ya da bir savunmayı yıkmak için size ihtiyaç duyulan yere hareket etmenize fırsat verir.

blog_post_34_taleworldswebsite_03.jpg
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar