Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 03/05/18 Ülke Sancakları

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
b88394cd87a36f2ec52d204266127f23d49f0a61.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Haftalık bloglarımızın önceki bölümlerinde, Kalradya’nın temel güçlerinden ve kendi erken orta çağ dönemimizi tasarlarken kullandığımız tarihi ilhamlarımızdan bahsetmiştik. Bu hafta, her bir ülkenin sancaklarını paylaşarak deyim yerindeyse ülkeleri hafızanıza kazımanın güzel bir fikir olacağını düşündük. Sonuçta oyunumuz Mount & Blade II: Bannerlord (Sancakbeyi)…

Gerçek dünya orta çağ kültürlerinden ilham almak, bize ülke sancaklarını tasarlarken somut bir başlangıç noktası verdi. Her tasarımda bize ilginç fikirler veren farklı dekoratif stilleri, heykelleri, oymaları, metal işleri, armaları ve farklı kültürlerin bayraklarını araştırdık.

İmparatorluk ve Vlandia gibi bazı ülkeler için ne şekilde ilerlemek istediğimize dair en başından aklımızda oldukça net fikirler vardı. Ancak bazı ülkeler için işler bu kadar kolay değildi. Aserai ve Khuzait zorlandığımız bu ülkelere örnek olarak verilebilirler. Başlangıç olarak bu iki ülke için geometrik tasarımlarla ilerlemek istedik ancak sonuçta geniş şekiller ve tek bir odak noktası için bu fikrimizi değiştirdik. Bu kararımızın sebebi, sancakların oyunda birliklerce savaş alanına taşınan gerçek sancaklardan, dünya haritasında her şehir üzerinde duran küçük simgelere kadar birçok farklı yerde gösterilmesiydi. Farklı boyutlarda gösterildiklerinde, geometrik şekillerin görüntü kirliliğine sebep olabileceğini düşündük ve bunların yerine her ölçekte düzgün çalışacak tasarımlara yöneldik.

Bu tasarım süreciyle yakından ilgili bir diğer konu da ülkelerin renklerine karar vermekti. Her ülkenin kendine özgü bir rengi olmasını istedik, böylece savaşın keşmekeşinde birlikler farkedilebilir olabilir ve kendi kültürlerini ustaca temsil edebilirlerdi. Başka bir deyişle renkleri, oyun mekaniği için benzersiz olup aynı zamanda ülke hakkında fikir verecek bir şekilde seçmemiz gerekirdi. Ülkelerin renklerini belirlerken karşımıza çıkan bir sorun çok oyunculu özellik oldu. Çok oyunculu oyunda her ülke için iki farklı renk kullanıyoruz: ilk takım (takım 1) için koyu ve ikinci takım (takım 2) için açık. Takım renkleri çeşitli kullanıcı arayüzü elementlerinde, eşyalarda ve giysilerde gösterildiğinden oyuncuların iki takım arasındaki farklılığı bir bakışta anlamalarını ve renk körü oyuncular için her şeyin görsel olarak net olmasını istedik.



blog_post_38_taleworldswebsite_02.jpg


Aserai’nin topraklarını; Kalradya’nın güneyindeki Nahasa çölünü temsil etmesi için sıcak bir renk kullanmaya karar verdik. Koyu, neredeyse altın sarısı bir renkte karar vermeden önce sarı-turuncu aralığında birçok farklı seçeneğe baktık. Tasarım için, büyük oranda Memlük armalarından etkilenmiş birçok farklı kase ve boynuz tasarımlarında karar kılmadan önce üzerinden çok kez geçerek farklı İslami dekoratif sanat ve iç mekanlarından ilham aldık.



blog_post_38_taleworldswebsite_03.jpg


Battania, kuzey batı Kalradya’nın sisli tepelerinde hak iddia eder. Batı Avrupa Kelt halklarından esinlenmişlerdir ve bu ülkeyi canlı, orman gibi bir yeşilin temsil etmesinin en doğru tercih olacağını düşündük. Sancakları için, Kelt sanatıyla tasarlanmış yaban domuzu, geyik ve tavşan gibi hayvanlara odaklanan birkaç farklı tasarım seçeneğini inceledik. Ancak bu ülke için daha kapsamlı bir görsel istedik ve Kelt kültüründen daha simgesel ve akılda kalır bir tasarımla ilerlemeye karar verdik.



blog_post_38_taleworldswebsite_04.jpg


İmparatorluk bize epey benzersiz bir zorlu görev sundu. Bu bayrağın tasarımı en başından açıkça kararlaştırılmıştı: İmparatorluk, özellikle de Bizans İmparatorluğu (ki aslında bu ülkenin esin kaynağıydı) ile özdeşleşmiş çift başlı bir kartal kullanmak istedik. Ancak İmparatorluk, iç savaşın eşiğinde üç özerk fraksiyona bölündüğünden, ya tamamen farklı sancak tasarımları ile ilerleyecek ya da her üç fraksiyon için aynı sancağı kullanacaktık (sonuçta üç hükümdardan her biri tahtın gerçek sahibi olduğunu iddia ediyordu!). Nihayet her sancağın, İmparatorluğun ideallerini temsil eden, genel tasarımı koruyarak küçük değişikliklerle kendisi için tasarlanmış, bu iki seçenek arasında bir yolda ilerlemeye karar verdik.

Liderini kendi askerleri arasından senato ile seçen İmparatorluğun kuzeyi için koyu mor renk kullanmaya karar verdik. Tarihte, mor giysi üretmek için kullanılan boyanın çok pahalı olması nedeniyle bu renk yaygın olarak imparatorlar, krallar ve kraliçeler ile özdeşleştirilmiştir. Aynı şekilde kuzey İmparatorluk için önceki imparator Arenicos’un dul eşi, imparatoriçe Rhagaea’ya oldukça uygun olacak, istikrar ve soyluluğu temsil eden mavimsi bir mor tonu seçtik. Ve son olarak macera ve risk almayla ilişkilendirilmiş turuncu rengin militarist Batı İmparatorluk için en doğru tercih olacağına karar verdik.



blog_post_38_taleworldswebsite_05.jpg


Kalradya’nın batı bozkırlarında naralar atan atlı lordların esin kaynağı, Orta Asya’nın bozkır halklarıdır. Sancaklarının rengini doğrudan gezindikleri açık düzlüklerle, gök mavisinin açık bir tonundan aldık. Kuzaitler için original tasarımlarımız Türk ve Moğol resimlerinden esinlense de bu tasarımların biraz barışçıl kaldığını, bizim biraz daha etki bırakacak ve agresif bir şey aradığımızı hissettik. Orta Asya halkarı için önem taşıyan güneş ve ay şekillerini tasarıma eklemeye karar verdik.



blog_post_38_taleworldswebsite_06.jpg


Sturgia, Kalradya’nın kuzeydoğusunda, soğuk ve ıssız ormanlarında kurulmuştur. Bu bölgeye gelen ve yerleşen birçok farklı halktan etkilenmelerinin yanında Kievli Rus olarak bilinen ağırlıklı Slav şehir devletlerinin federasyonuna dayanırlar. Bu, bu ülke için tasarım seçerken bize biraz serbestlik tanıdı. Sonunda daha tanınabilir olacağını düşündüğümüz Viking tasarımlarına sıcak bakmamızı sağladı. Viking kalkanı, muhtemelen aklınıza gelebilecek en sembolik kalkandır bu yüzden tasarımın merkezinde bunu kullanmak en başta aklımıza gelen bir fikir oldu (kılıç da doğal olarak bununla uyum sağladı!). Bunu da Tüm parçaları bir araya getirmemizde yardımcı olan bazı Viking takılarından (boyun için kelepçe şeklinde kolye) esinlendiğimiz bir tasarımla birleştirdik. Sancağın koyu mavi rengi, Sturgialıların içinde yaşadığı soğuğu, sert çevreyi ve anayurtlarından geldikleri denizleri temsil etmek için kullanıldı.



blog_post_38_taleworldswebsite_07.jpg


Vlandia için ilham kaynağımız, erken orta çağ Avrupa’sının özellikle de Normanların feodal devletleriydi. Vlandia için güçlü ve agresif bir renk kullanmak istedik ve tercihimiz koyu, kan rengini andıran bir kırmızıdan yana oldu. Vlandia sancağını süsleyen aslan ise, Avrupa armalarında yaygın bir biçimde kullanılmış, güç, cesaret ve askeri yeteneğin bir sembolüdür. Birkaç farklı, daha karmaşık tasarımlar da denedik fakat oyunun içinde geçtiği erken orta çağ dönemine daha uygun olacak daha basit bir versiyon ile ilerlemeye karar verdik.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar