Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Rehber Android Java Değişkenler

Greatking

Admin
Katılım
23 Temmuz 2013
Mesajlar
919
Tepkime puanı
86
Puanları
28
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
Değişken Oluşturma

int sayi = 10 ;
TİPİ AD ATAMA DEĞER KOD SATIRI BİTİRME
OPERATÖRÜ


Data Tipleri
Tam Sayılar
Ondalıklı Sayılar
Long Double
Int Float
Short
Byte


Metinsel İfadeler
String : Yazılar
Char : Harfler


Mantıksal İfadeler
Boolean : True veya False

Literals – Değerlerin Yazılma Kuralları

Literals değişkenler için kullanılan değerlerin nasıl yazılması gerektiğini
temsil eder.
"Oynfrm" //String ( Metinsel İfade )
'a' //Char ( Harfsel İfade )
19 //Tam sayı
1.79 //DoubLe ( Ondalık LI Sayı )
1.79f //Float ( Ondalıktı Sayı )

Değişkenlere isim verme kuralları

• Case sensitive’dir.Büyük küçük harf farkı vardır.
• Rakamla başlayamaz.
• Boşluk içeremez.
• Türkçe karakter içeremez.
• @, $, ve % değişken içerisinde kullanılmaz.
• Sınıf isimleri büyük harf ile başlar.

System.out.println(); metodu ile çıktı alma

Kodlamada bu yöntemleri sıklıkla kullanırız.
• Bu yöntemi kullanarak kodlama sırasında kodların sonuçlarını takip edebiliriz.
print() yan yana kullanılır, println() sıralı yazma için kullanılır.

Örnek
System.out.print("Oynfrm");
System.out.println("Oynfrm");
System.out.print("Oynfrm");

Çıktı

OynfrmOynfrm
Oynfrm

Değişkenleri Yazdırma


String ifade içine + ifadesi kullanılarak çıktıya değişken eklenebilir.
String ad = "Ömer";
int yil = 10;

System.out.println(ad+" Oynfrm'un "+yil+" yıldır üyesidir");

Ömer Oynfrm'un 10 yıldır üyesidir.

int a = 5;
int b = 10;

System.out.println(a+" ve "+b+" nun toplamı : "+(a+b)+" dir") ;

Çıktı

5 ve 10 nun toplamı : 15 dir

Değişkenin kapsamı (Global ve Local değişken )

• Süslü Parantez {} bizim kapsamımızı belirler. Değişkenin ulaşılabilirliği buna bağlıdır.

public Class Deneme {
int x= 3; //GLOBAL

public void metod(){
int x = 5; // LOCAL HER ZAMAN GLOBALDEN BASKINDIR.
}
}

Genel kaçış karakterleri

• \n yeni bir satıra geçer “Mehmet merhaba“
• \t bir tab boşluk bırakır.
• \\ Eğer string ifade içerisine \ koyacaksak kullanılır.
• \” eğer string ifadeyi ekrana “oyun forum” gibi yazdırmak istiyorsak
kullanılır

Yorum Satırları

• Başlama: //
• Yorum satırları atlanır, program yürütmesine katılmaz.
• Kodu tanımlar ve belgelendirir.
• Kodun okunabilirliğini artırır.
• Kodu geçici olarak by-pass eder.
• Komut aralıkları : /* …. */
Örn :
/* Bu bir komut
aralığıdır. */

Aritmetik Operatörler

• Matematiksel işlemleri yapmamızı sağlarlar.
• Parantezler işlemin önceliğini belirtmek için kullanılır.
• Örn : A = 5 ve B = 15 olsun
OperatorAçıklamaÖrnek
+ToplamaA + B = 15
-ÇıkarmaA - B = -10
*ÇarpmaA * B = 75
/BölmeB / A = 3
%Mod İşlemiB % A = 0
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri