Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Rage

Çevrimdışı

sifreSizElemaN

04ofeditoru
Katılım
25 Kas 2014
Mesajlar
85
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Şube
Siirt
Dünya kurulduğundan beri belirsizlikler var. Yıllar ilerledikçe hem geleceğe dair tahminler daha fazla yürütülüyor, hem de geçmişteki sır perdeleri bir bir kalkıyor. Yaşanan her olay, hem insanlığa, hem de dünyaya yeni bir şekil, yeni bir yön veriyor. Görünüşe göre yeni olaylar yaşanmaya, insanlık tarihi de dünyanın değişimiyle birlikte yeniden değişmeye devam edecek.

2004 yılında bilim adamları, adını Apophis (Yok edici) olarak belirledikleri tehlikeli bir göktaşı tespit etti. Çarpması durumunda dünyayı yok edebilecek kadar tehlikeli olan bu gök cismi, tahminlere göre 2029 yılında dünyamıza yakın bir mesafeden geçecek. Az da olsa çarpma riski de bulunuyor.

Yukarıda bahsettiğim paragraf, tamamen gerçek bir konu. Rage ile alakası ise, Apophis göktaşını temel alıp, üzerine alternatif bir hikaye işlemesi. Apophis, dünyaya çarpsa ne olurdu? Felaket senaryoları üretmeyi seven id Software’dan zaten çiçekli böcekli bir oyun bekleyemezdik doğrusu, ancak bu kez senaryo detayları konusunda önceki oyunlarına nazaran mesafe kat etmiş gibi duruyorlar.

Rage nereden çıktı?

id Software, Doom 3’ü geliştirdikten sonra adeta diğer projelerini yardımcı stüdyolarına dağıtmıştı. Önce Doom 3’ün Resurrection of Evil isimli eklentisini Nerve’ye pasladı, ardından sırasıyla Quake 4 ve Wolfenstein gibi önemli başlıklarını da Raven Software’a teslim etti. Belki bu oyunları id yapsaydı, daha kaliteli olabilirlerdi. Peki bu kadar paylaşım yapılırken, id’e ne düşüyordu?


23.jpg


Doom 3’ten sonra The Darkness isminde bir hayatta kalma aksiyon oyunu geliştirilen firma, çok karanlık olması ve Doom 3’e aşırı benzemesi sebebiyle projeyi kısa süre sonra iptal etti. 18 milyon dolar harcanan bu oyundan anca iptal edildiğinde haberimiz oldu ve Carmack’in söylemlerine bakılırsa nasıl bir oyun olduğunu hiçbir zaman göremeyeceğiz. Hayali bile çok zor, tam 18 milyon doların üzerine sifon çekildikten sonra başka bir arayışa giren id yetkilileri, çareyi daha önce yapmadıkları tarzda bir FPS oyunu hazırlamakta buldu, ki bu da Rage’di.

Rage nedir?

Rage, önceki id Software oyunları gibi bir koridor FPS’si olmayacak, aynı zamanda sadece FPS üzerine odaklı bir oyun da olmayacaktı. RPG elementleri, yarış elementleri, büyük haritalar, Rage için düşünülen en önemli unsurlardı. Takvimler 11 Haziran 2007’yi gösterdiğinde, Apple’ın Geliştiriciler Konferansı’nda teknoloji demosuyla ilk kez göründü Rage. Takip eden ağustos ayındaki Quakecon’da da resmi duyurusu geldi. Quake’den bu yana geliştirilen ilk yeni id oyunu olan Rage, id Tech 5 ve Megatexture teknolojilerini de yanına alarak 7 Ekim itibarıyla Avrupa’da raflarda yerini aldı. Sanki biraz sancılı oldu bu çıkış, ama değdi açıkçası!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar