Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 25/01/18 Konuşma Animasyonları

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
41caebe3c824907b9e6213ea98d0339f04fbf6df.jpg


Selamlar Kalradya Savaşçıları!

Bu haftaki yazımızda, sizlere Bannerlord’daki diyalog sistemine getirdiğimiz bir yenilikten bahsetmek istiyoruz: konuşma animasyonları.

Kişilikler, Kalradya’nın siyasetinde önemli bir role sahiptir; bazı lordlar sizin eylem planınızı onaylayabilirken, diğerleri bu plandan hoşnutsuz olabilirler. Oyuncuyu, buna dayanarak kararlar almaya zorlamak, savaşların stratejik yönünde ekstra bir katman oluşturur ve oyunlarımızın rol yapma unsurunun tamamına bir derinlik katar. İhtiyaç durumunda destek sağlayacaklar ile sorun çıkarma olasılığı bulunanları ayırt etmek, oyunlarımızın nispeten ince zekaya sahip kısmıdır ancak ilişkilerine yakın ilgi gösteren ve bu doğrultuda planlar yapanlar, iktidara yükselme zamanında daha az zorlukla karşılaşırlar.

Oyuncu dışı karakterler ile ilişkiler kurmak, öncelerde olduğu gibi şimdi de dolambaçsızdır: onlar için bir görevi tamamlarsanız, taleplerini yerine getirirseniz sizi daha çok severler. Ancak, şimdiye kadar bu durağan ve cansız karakterler ile herhangi bir duygusal bağ kurmak genellikle zordu ve sonuç olarak oyuncu dışı karakterlerle konuşmalar hemen her zaman biraz tatsız bir his bırakarak sonlanıyordu. Önceki Mount&Blade oyunlarında, sizin bir lordun yanında duruşunuz konuşma sırasında görüntülenebilen bir bilgi penceresi ile gösterilirdi ve bu oyuncuya açık ve basit bir şekilde bilgi aktarma yolu olarak güzel çalışsa da bazen bizlere, iyileştirilmesi gerektiği hissini veriyordu.

Bannerlord’da oyuncuların dünya ile bütünleşmiş, ve seyahatleri sırasında tanıştıkları farklı karakterler ile bağlandıklarını (ya da ters düştüklerini) hissetmelerini istiyoruz. Bunu başarmanın bir yolunun, karakterlere biraz kişilik enjekte etmek için konuşma sistemine birkaç küçük ek yapmak olduğuna karar verdik.

Bannerlord’da oyuncu dışı karakterlerin davranışları, ağırlıklı olarak onların kişilik özelliklerinden etkilenir ancak mevcut durumları da bir yere kadar etki gösterebilir. Konuştuğunuz karakterlere (diğer birçok şeyin yanında) onların kişiliklerine dayalı animasyonlar ekleyen basit bir sistem geliştirdik. Bunu yapmak, oyunun uygun konuşma animasyonu seçmesinde, oyuncu dışı karakterin kişilik özelliklerine, bazı durumların parametrelerine ve oyuncu dışı karakterin oyuncu ile ilişkisinin yönlerine bakmasını sağladı. Aşırı süslü bir şey olmamasına ve dudak senkronizasyonu ya da seslendirme sanatçılığı içermemesine rağmen dünyayı daha canlı hissettirmeye yardımcı oldu.

Bunun nasıl çalıştığına bir örnek vermemiz gerekirse:

Size bunun nasıl çalıştığını göstermek için işte size görevi başarısızlıkla tamamladığınızda tepki gösteren bir karakter.

blog_post_24_taleworldswebsite_02.gif


Burada da aynı karakteri görevi başarıyla tamamladığınız zamanki ifadesiyle görüyoruz.

blog_post_24_taleworldswebsite_03.gif


Oyunun geri kalan birçok yerinde olduğu gibi sistemi de mümkün olduğunca modlanabilir olarak tasarladık. Animasyonlar direkt diyaloglardan başlayacağından, mod geliştiriciler, varolan diyaloglarda kullanılmış animasyonların üstesinden kolaylıkla gelebilecek ve yazdıkları herhangi bir konuşma için var olan animasyonları kullanabileceklerdir. Bunun yanında, kendi animasyonlarını da bizim eğlence olanaklarının geliştirilmesine imkan tanıyacağını düşündüğümüz sisteme eklemeleri mümkün olacaktır!

Bu küçük eklentinin dünyayı daha sürükleyici hissettireceği ve Kalradya’nın nüfusunu oluşturan çeşitli oyuncu dışı karakterlere ilave karakterler ekleyeceği düşüncesindeyiz. Sadece küçük bir değişiklik olmasına ragmen oyun tarzımız için iyi iş çıkarır ve eminiz ki mod geliştiren topluluğumuz bu sistem için yaratıcı kullanımlar bulacaktır!


Gelecek haftanın blogunda grafik sanatçımız Özgür Saral ile konuşuyor olacağız. Özgür, grafik ekibimizin lideri ve oyunun tüm görsel yanlarını kontrol eden kişi. Kendisine sormak istedikleriniz varsa yorum kısmına yazabilirsiniz ve biz oradaki sorulardan bir tanesini röportajda soruyor olacağız!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar