Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 21/06/18 Strateji Haritası

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
904
Tepkime puanı
47
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
6a09ebb26e158bfd147254e07c1de2c870d71bb5.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Mount & Blade II: Bannerlord’da, ister ticaret yapın ister askeri bir mücadelenin bir parçası olun, zamanınızın büyük kısmı strateji haritası üzerinde gezinirken harcanacaktır. Bu strateji haritası, oyunun diğer tüm yönlerine erişmenizi sağlayan bir kapı görevi görür: bir dizi yerleşim yeri, devasa ve destansı kuşatmalar, savaşlar, ticaret, diplomasi, vs. Bu haftaki bloğumuzda, sizlere, oyunun bu ana özelliğini iyileştirmek için yaptığımız işlerden birkaçını göstermek istiyoruz.

blog_post_45_taleworldswebsite_02.jpg


Bannerlord’da, oyun motoru ekibimizin grafikerlerimiz için geliştirdiği olağanüstü sahne editörünü kullanıyoruz. Warband’de, oyunun bir hatırası olan strateji haritamız için farklı bir yöntem kullanıyorduk. Bu yöntem, bazı yönleriyle pratikti ve bazı avantajlara sahipti ancak zaman ilerledikçe çok fazla kısıtlaması olduğunu fark ettik ve stratejik harita sistemini yeni sahne editörü üzerine kurulu hale getirerek yeniledik.

Yeni tasarımın birçok avantajı var. Çok daha yüksek kaliteli bir harita hazırlamanın yanında tonlarca olasılık imkanı sağlayan gerçekten büyük bir değişiklik. Haritayı doğrudan editörde hazırlayarak, ana faydalardan biri olan yerleşim yerlerini (bir metin dosyasındaki koordinatlar yerine!) doğrudan editörde yerleştirebilmemizin yanında, haritada hızlı ve verimli düzenlemeler yapabiliyoruz.

Bu da bizi, stratejik haritada yaptığımız muhtemelen en havalı değişikliğe götürüyor: dünya haritasındaki şehir simgeleri artık görsel olarak gerçek şehir sahnelerini temsil ediyorlar. Bu, bir zaman sonra deneyimli oyuncuların bir şehri yalnızca harita simgesinden dahi tanıyabileceği anlamına geliyor. Aynı şekilde oyuncular, bir köyün ne tür kaynaklar ürettiğini ve stratejik haritada görsel olarak temsil edilmiş kale duvarları seviyelerini görebilecekler.

blog_post_45_taleworldswebsite_03.jpg


Bu yeni sistem, belirli alanlarda biraz daha fazla iş gerektiriyor. Sahnelere uygun şehir simgeleri yapmak ekstra bir görev ve harita üzerinde dolaşan birçok taraf için yol bulmanın hızlı ve verimli olabilmesini sağlamada ayrı bir navigasyon ağına ihtiyacımız var. Tüm bunlara rağmen gösterdiğimiz ekstra çabanın sonuçta elde edeceğimiz faydalara değeceğini düşünüyoruz.

Son olarak, geçen haftaki blogda Gökçen’in bahsettiği arazi tiplerini biraz açmak istiyoruz. Stratejik haritadaki alanları farklı arazi tipleriyle düzenlemek, haritanın bölümleriyle savaş sahnelerini eşleştirmekten daha fazlasını yapmamıza, yapay zeka davranışlarını kontrol edebilmemize (örneğin, belirli haydut takımlarının dolaştığı alanları sınırlandırmak), ve (hareket hızı gibi) taraf niteliklerini değiştirmemize imkan veriyor. Çok sayıda yaratıcı biçimlerde kullanılabileceklerinden, mod geliştiricilerin, bu arazi tiplerini oldukça faydalı bulacakları kanısındayız.

blog_post_45_taleworldswebsite_04.jpg


Gelecek haftanın bloğunda 3D sanatçılarımızdan Ömer Zeren ile konuşuyoruz. Kendisine sormak istedikleriniz varsa yorum kısmına yazabilir ve bizim o sorulardan bir tanesini kendisine sormamızı sağlayabilirsiniz.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar