Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 15/02/18 İmparatorluk Kısım 2

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
54
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
b9ff370a5b96656efc93ff5186fba49770899ff9.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Geçtiğimiz hafta imparatorluğun üç fraksiyonunun siyaseti, tarihi ve kişiliklerine göz atmıştık. Şimdi de oyun içinde nasıl temsil edileceklerini göreceğiz.

Askeri olarak İmparatorluk birlik tipleri ve donanımları, Bizans’ın yeniden canlanma dönemi olan, dokuzuncu yüzyıldan onbirinci yüzyıla denk gelen dönemden alınmıştır. Bizans’ın en bilinen birlikleri, mızrak, süvari kılıcı ve uzun saplı gürz cephanelikleri ile savaşa dalan, tepeden tırnağa zırhlı katafraktlarıydı. Ancak Bizans’ın orta ve hafif süvarileri ve mızrakçılar ve avcılardan oluşan bir tam kadrosu olmasının yanında, dilediği paralı askerleri alabilecek olması da cabasıydı. Karma ordular konusunda ustaydı, sabrı, övgü düşkünlüğünün üzerinde tutan Strategikon gibi askeri talimnamelerin yazarları vardı ve savaşa bilimsel yaklaşım konusunda öncüydü.

blog_post_27_taleworldswebsite_02.jpg


İmparatorluk, aynı zamanda güçlü ağır süvarileri, dayanıklı mızrakçıları ve avcıları mevzilendirecek, ve geliştirilmiş komuta sistemimiz, oyunculara karma silahlarla deneyim şansı verecektir. Geniş bir birliği bir çırpıda etkisiz hale getirebilmenin şok etkisi gibi moral hesaplamalarındaki iyileştirmeler, yan taarruz gibi taktikleri daha etkili yapabilir. İmparatorluk katafraktları aynı zamanda, Vlandia ezici güçlerinden daha fazla fayda gördüğü, daha dikkatli planlanmış fırsatçı saldırılar için tasarlanmışlardır. İlk ortaçağ silahlarından daha sonraki bir döneme ait olduklarından, onlara iki elli kontos mızrağı vermemiz biraz tarihin dışına çıkmaktadır ancak biz bunun, oyuna ilginç bir çeşitlilik katacağını düşünüyoruz. Kalkansız katafraktların yapacağı ön saldırı, füze ateşleri tarafından kolayca bozguna uğratılabilir fakat düşmanın destek füze birlikleri olmazsa, kontos mızrağının ekstra erişimi yıkıcı olabilir. Hızlı hareket halindeki attan savrulan ağır gürzler de ezici bir darbe verebilir.

Romalılar ile olduğu gibi İmparatorluk’un, savaş düzenindeki sınırlarında olmasa bile en azından merkezinde Kalradika Barışı’nın bir biçimini benimsediği varsayılır. Barış ve istikrar, şehirlerin büyümesini sağladığından, İmparatorluk’un, dıştaki krallıklardan biraz daha gelişmiş olduğu düşünülür. Bannerlord’da, bunun gibi birikmiş yatırımları göstermek için bir dizi yeni yol tanıttık. Bir şehrin ekonomik gücünü, sahip olduğu atölye miktarıyla çeşitlendirebiliriz ve savunma gücü, herbiri için farklı sahnelerle üç seviyeden biri olabilen dış duvarlar ile gösterilebilir.

blog_post_27_taleworldswebsite_03.jpg


Kalradya’nın tüm diğer krallıklarında olduğu gibi, İmparatorluk çapındaki bölgesel çeşitlilik, büyük ölçüde küçük ülkelerle gösterilecektir. İmparatorluk sınır alanları merkezden daha zorlu ve düzensiz olma eğilimindedir ve oyunda uçbeyleri tarafından temsil edilir. İmparatorluk’a son derece sadık olmalarına rağmen, karşılaştıkları savaşçı kabilelerden, silahlardan kan davasını hukuk mahkemesinin üzerinde tutmalarına kadar birçok yöntem benimsemişlerdir. Kuzey tepe ülkesindeki Gözcüler, Anadolu’nun ünlü Bizans sınır sakinleri Akritai’yi temsil eder. Güneyde ve doğuda Elefteros krallığını oluşturan mülteci koloniler ve özgür ruhlu göçebeler, savaştıkları bozkır halkları gibi yaşamayı ve savaşmayı öğrenmişlerdir. Bunlar, hiç kuşkusuz ikinciden de ziyade üçüncü Roma-- Bizans’ın Karadeniz sınırlarını koruyanlardan çok farklı olmayan Kazaklara dayanır. Ve tabii ki Arenicos’un ölümünden sonraki ayaklanmada paralı asker forması hazırlamış, İmparatorluk’un korku salan Nord muhafızları Varangia’ya dayanan bir ülkemiz de var.

Bir macerasever, dış krallıklarda ünlenebilir ancak bir oyuncunun, oyunda gücün zirvesine yükselmesi için eninde sonunda bir şekilde İmparatorluk ve onun mirasıyla başa çıkması gerekecektir. Onu küçümseyen bir Atilla, restore eden bir Jüstinyen ya da yeni topraklarda onu yeniden kurmaya çalışan bir Şarlman olabilirsiniz. Mor pelerini giyebilir ya da atınızın toynakları altındaki tozun içine gömebilirsiniz, seçim sizin!

blog_post_27_taleworldswebsite_04.jpg


Gelecek haftanın blogunda, oyun motoru ekibimizin programcılarından Gökhan Uras ile konuşuyoruz. Kendisine sorularınız varsa yorum kısmına yazabilirsiniz ve biz oradaki sorulardan bir tanesini röportajda soruyor olacağız!
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar