Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 07/06/18

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
909
Tepkime puanı
49
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
431f38cbafe89c68eacf5790ac7a5357836fc07a.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Animasyon, sinematografiden bile daha uzun bir hikayeye sahip, karmaşık ve iyi geliştirilmiş bir sanattır. Video oyunları için animasyonlar hazırlamak, bir film ya da TV şovu için animasyon hazırlamakla aynı görünse de oldukça farklı ve biraz daha karmaşık bir süreçtir. Oyunda yer alan animasyonlu bir karakter tekdüze değildir: oyuncuya cevap vermek zorundadır, (eğer ana karakterse) hareketlerine yön verebilmelisiniz ya da (oyuncu dışı karakterse) kararlarınıza tepki verebilmelidir. Bu yüzden, grafik çalışmalarının ötesinde doğal görünmesi ve hissettirmesi; bir animasyondan diğerine pürüzsüz bir şekilde geçebilmesi için işlerin bir de teknik yönü vardır. Mount & Blade II: Bannerlord gibi dövüşün son derece önemli olduğu oyunlarda animasyon, oyun mekaniğinde kilit bir role sahiptir: etkili bir biçimde dövüşebilmeniz için ihtiyacınız olan görsel dönütleri, rakibinizin ne yapacağını kurnaz bir şekilde anlamanızı sağlayarak size verir. Olcay’ın işinin bu denli önemli olmasının nedeni budur ve bugün kendisi bizlere Bannerlord için neler yaptığı ile alakalı bazı detaylar paylaşacak.

AD-SOYAD
Olcay Mancılıkçılar

NEREDEN
Bursa

TALEWORLDS’E KATILMA TARİHİ
2013

EĞİTİM
Uludağ Üniversitesi – Bilgisayar Teknolojileri ve Yazılım Geliştirme

RESMİ İŞ TANIMI
Animatör / Teknik Animatör

NORMAL BİR İŞ GÜNÜNÜZ NASIL GEÇER?
Şu sıralar zamanımı kasaba ve köylerdeki oyuncu dışı karakterlerimiz için hazırladığımız animasyon verilerini temizlemeye harcıyorum. Tüm animasyonların gerçekçi ve net görünmesi ve diğer animasyonlarla iyice harmanlanmasından emin olmak için gerekenleri yapıyorum.”

blog_post_43_taleworldswebsite_02.gif


BANNERLORD HAKKINDA EN SEVDİĞİNİZ ŞEY NEDİR?
Bannerlord’u benzer diğer oyunlardan ayıran en şey özellik çok sayıda özellik içermesidir. Birçok orta çağ oyununda yapabildiğiniz şeyler sınırlı iken Bannerlord bolca sandbox içeriğine sahip, diğer oyunların bir kombinasyonu gibidir. Ben ayrıca Bannerlord’un benzersiz dövüş sistemini seviyorum. Oynaması gerçekten eğlenceli ve ustalaşması oldukça zor.”

ŞİMDİYE KADAR BANNERLORD'UN YAPIM AŞAMASINDA ÇÖZDÜĞÜNÜZ EN ZOR SORUN NEYDİ?
Kesinlikle çift elli animasyonlardı. Aslında zor olan kısım animasyonları hazırlamak değildi. Zor olan, animasyonları oyunculara en iyi Mount & Blade dövüş deneyimini yaşatmak için birlikte çalışan birçok karmaşık özelliğe sahip dövüş sistemimize uyarlamaktı.

Bir diğer zorluk ise yeni bineğimiz, deve için dinamik teçhizat ve animasyon hazırlamaktı. Deve iskeletimiz, daha gerçekçi animasyonlar hazırlamamıza yardımcı olan dinamik bir boyun ve kuyruğu destekliyor.”

blog_post_43_taleworldswebsite_03.gif


ŞU AN NE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORSUNUZ?
Şu anda yeni oyuncu dışı karakterlerimizin animasyonları üzerinde çalışıyorum. Oyunda canlı bir atmosfer yaratabilmek için farklı tipte oyuncu dışı karakterlere animasyonlar hazırlamaya yoğunlaştık. Bu oyuncu dışı karakterleri tavernalarda bir şeyler yeyip içerken ya da bir köyde mahsülleri toplarken görmek kadar basit bir şey olabilir ancak oyundaki dünyayı daha canlı bir hale getirmede önemli bir yol kat etmemizi sağlar.”

BANNERLORD'DA EN SEVDİĞİNİZ ÜLKE HANGİSİ?
(Oynarken en çok keyif aldığım) atlı okçularından dolayı Khuzait.”

ANİMASYONLARIN OYUN MEKANİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ NEDİR?
Animasyonların, oyun mekaniği sisteminin görsel sonuçları olmalarından dolayı son derece önemliler ve dengeleme üzerinde büyük bir etkiye sahipler.

Bildiğiniz üzere Mount & Blade’in benzersiz ve yanıt veren dövüş mekanikleri var. Dövüş sistemimizdeki her şey zamanlama, hız ve okunabilirliğe bağlı.

Bu nokta animasyonların oyuna dahil olduğu yer. Her bir saldırının oyuncu ve rakibi tarafından okunabilirliğini garanti ediyoruz. Birçok test yapıyor ve her bir saldırının görünürlüğünü arttırmak için her bir animasyonu ayarlıyoruz.”

MOD GELİŞTİRİCİLER İNSAN VE AT İSKELETLERİNDEN FARKLI KEMİK MİKTARINA SAHİP İSKELET VE ANİMASYONLARI KULLANABİLECEKLER Mİ?
Evet, kesinlikle farklı tip iskeletleri kullanabilecekler! Örneğin, yeni bineğimiz devenin oyun motorumuza kolayca eklediğimiz yepyeni bir iskeleti ve animasyonları var.

Mod geliştiricilerin herhangi bir tipte iskelet ve varlığı herhangi bir problem yaşamadan oyun motorumuza ekleyebileceklerinden emin olmak için çalışıyoruz.”

ÖZEL BİR EYLEME ÖZEL ANİMASYONLAR EKLEYEBİLECEK MİYİZ?
Evet, özel eylem ve animasyonlar ekleyebileceksiniz!”

blog_post_43_taleworldswebsite_04.gif


Gelecek haftanın bloğunda, bölüm tasarımcımız Gökçen “Cuce” Karaağaç ile konuşuyoruz. Kendisine sormak istedikleriniz varsa yorum kısmına yazabilir ve oradaki sorulardan bir tanesini röportajda yanıtlamasını sağlayabilirsiniz.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar