Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani
OynFrm Reklam Alani OynFrm Reklam Alani

Mount & Blade II: Bannerlord Dev Blog 04/10/18 Krallık Yönetimi

Greatking Çevrimdışı

Greatking

Admin
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
904
Tepkime puanı
47
Puanları
28
Yaş
36
Web sitesi
Discord
greatking
Cinsiyetiniz
Bay
Şube
Bursa
ba8d4a21c57393ea1b0920a3bfc923ee6c59880e.jpg


Selamlar Kalradya savaşçıları!

Mount & Blade oyunlarında maceralarınıza başlarken, namınıza verilmiş yalnızca bir kılıcınız ve atınız olan alçakgönüllü bir gezginsinizdir. Oyun boyunca ilerleme kaydedip Kalradya’da yer edindikçe, kılıcınızı bir ülkeye adayabilir ve soylular katından destek bulabilirsiniz. Sonunda işi genişleterek kendi krallığınızı kurma seçeneğine erişebilir ya da Bannerlord’da olduğu gibi hazır kurulmuş olan size daha cazip geliyorsa, mevcut düzeni bozabilir ve yönetimi ele geçirebilirsiniz! Bu haftaki bloğumuzda, oyuncuların bir krallığa katılmaları ya da kendi krallıklarını kurmalarının ardından, Mount & Blade serisine tamamen yeni bir ek olan krallık ekranına bakarak, diğer soylularla nasıl etkileşim kurabileceklerini tartışıyoruz.

Mount & Blade oyunlarının ana odağı, daha önce de bahsettiğimiz paçavralardan zenginliklere giden yolculuğun etrafında dönüyor. Oyunda yaptığınız hemen her eylem, zenginliğinizi, prestijinizi ve nihayetinde gücünüzü arttırma çabanız doğrultusunda gerçekleştirilir. Ancak önceki oyunlarımızda, bu yolculuğun, geliştirme sırasında gözümüzden kaçmış ya da üzerinde durulmamış bazı kısımları vardı.

Önceki oyunlarımızda yönetim ve krallığınızın lordları ile etkileşim kurmak, belli bir seviyede sabır gerektiren zorlu bir görevdi. Oyuncuya sunulan bilginin yerini saptamak zor olabiliyordu ve mevcut olan etkileşim biçimleri oldukça dar kapsamlıydı. Bu, oyunculara oyun seviyelerinde ilerledikçe daha akıcı ve keyifli bir deneyim kazandırarak Bannerlord’da iyileştirmek istediğimiz şeylerden biriydi.

Çözümümüz ise, oyunun tamamen bu yönüne ayrılmış bir ekran (elbette ki mevcut etkileşimleri genişletmek için bazı ek mekaniklerle birlikte!) eklemekti. Krallık ekranı, dört ayrı sekmeye bölünmüştür: Klanlar, Topraklar, Politikalar ve Ordular. Bu sekmeler, oyuncunun doğru kararlar vermesi ve krallığını etkili bir biçimde yönetmesi için ihtiyaç duyduğu neredeyse her bir bilgiyi kapsar. Bu ekran, üzerinde hala çalışmaya devam ettiğimiz ve yeni öğeler eklenen bir özellik, ancak bu haftaki bloğumuzda sizlere gösterdiğimiz hali, oyun tamamlandığında bekleyebileceğiniz haline oldukça yakın.

Klanlar
Klanlar sekmesi, ülkenin üyesi olan her bir klan hakkında detaylı bilgiyi gösterir. Bu bilgi, klanın adını, sancağını, nüfuzunu, üyelerini ve topraklarını içerir. Bu ekranda, ülkenin lideri olmak için desteğinizi bir klana sunabilir ya da krallıktan sürülen bir klanı almak için oylama başlatabilirsiniz.

blog_post_60_taleworldswebsite_02.jpg


Topraklar
Topraklar sekmesi, ülkenin kontrolü altında olan şehirleri, kaleleri ve köyleri gösterir. Bu sekmede ayrıca nüfuzunuzun büyük bir kısmını başka bir lorddan toprak almak ya da en azından denemek için kullanmanıza olanak veren bir seçenek de vardır. Ancak bu yine de diğer lordın katılacağı bir oylamaya tabiidir ve bu eylemin sonundaki alıcı taraf müdahalenizden pek de memnun olmayabilir. Oylama başarılı olursa, toprağın kontrolünün kimde olacağına karar vermek için ikinci bir oylama başlayacaktır.

blog_post_60_taleworldswebsite_03.jpg


Politikalar
Politikalar sekmesi, oyuncuların yeni politikalar önermelerine ya da mevcut olanları yürürlükten kaldırmak için oylama başlatmalarına olanak tanır. Politikalar tüm krallığı etkiler ve kölelere daha fazla koruma sağlayan ya da hükümdarlara daha fazla güç kazandıran yasalar arasında dağılım gösterir.

blog_post_60_taleworldswebsite_04.jpg


Ordular
Son olarak Ordular sekmemiz var. Bu sekme sizin, ülkeniz içinde farklı ordular kurup onları yönetmenize olanak verir. Bu ekran size, her bir ordunun, o orduyu oluşturan lordları, ordunun gücü ve uyumu, ordunun mevcut amaçları gibi bilgileri içeren detaylı bir analizini verir. Ülke liderleri bu sekmeler aracılığıyla oyunculara oyunda savaşın stratejik yönleri üzerinde daha geniş yetki vererek ordulara hedefler atayabilir.

blog_post_60_taleworldswebsite_05.jpg

blog_post_60_taleworldswebsite_06.jpg


Genel olarak, Krallık ekranının güzel bir yenilik olduğunu ve oyuncular seviyelerde ilerledikçe onlara daha iyi bir deneyim sunmaya yardımcı olacağını düşünüyoruz. Bilgiler daha akıcı ve estetik olarak daha keyif verici bir biçimde sunuluyor ve klanlar, politikalar ve ordular gibi yenilikler, özellikle iç güç mücadeleleri söz konusu olduğunda, gerçek bir orta çağ krallığının daha doğru bir temsilini sunmak için bir araya geliyor.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar